Jazzmatazz Posted May 31, 2010 Share Posted May 31, 2010 (edited) Hei! Jeg har en propell som jeg muligens enten må skifte ut eller reparere. Den ser ut som har et spor i front slik at den er skrud inn, men er det bare å løsne den store bolten bak propellen? Hva betyr disse betegnelsene på propellen, slik at jeg evt kan få kjøpt ny? Edited May 31, 2010 by jazzmatazz (see edit history) Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Volvomekanikeren Posted May 31, 2010 Share Posted May 31, 2010 Det er vell typebetegnelsen på propellen.. Altså alle propeller lik din, har samme nr. Kan ikke tro noe annet! Quote If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post Share on other sites More sharing options...
Mix Posted May 31, 2010 Share Posted May 31, 2010 Det er en Eliche Radice E13 propell. Sleipner er importør. Maritim er bl.a forhandler. Dimensjonen er stemplet inn i bosset bak mutteren. http://www.sleipner.no/no/templates/index.php?id=106&selected=3&selected2=24 Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Jazzmatazz Posted May 31, 2010 Author Share Posted May 31, 2010 Ok, takk Vet du hvordan man løsner den? Og ca hva de koster ny? Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Mix Posted May 31, 2010 Share Posted May 31, 2010 Du må nok til med en kraftig avtrekker, varme og en god kakk/slag for å få den av konen. Pris finner du hos Maritim, men du må finne dimensjonen først. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Jazzmatazz Posted May 31, 2010 Author Share Posted May 31, 2010 Ja, så på maritim sine sider nå, Takk for hjelpen. Så, man greier ikke å dra den av med fastnøkkel/skiftenøkkel? Er det bare å vri eller er det noe å passe på, låsesskrue osv? Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Mix Posted May 31, 2010 Share Posted May 31, 2010 Det ser ut som du har en settskrue i mutteren. Ellers sitter propellen på kon med kile og kilespor. Den må derfor trekkes av. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts