Jump to content

Erfaringer med vinterlagringstjeneste i Indre/Ytre Oslofjord?

TICORA

Recommended Posts

Kjøpte i fjor en nesten ny båt av en av de "store" og anerkjente båtmerkene her i landet. Det var en innbyttebåt av deres eget merke. og fikk med vinterlagring i 2 år med rabatt på alle tjenester. Erfaringen er ikke god med bl.a. tjenester som er krysset av for utført men beviselig ikke er det. Ser derfor etter ny leverandør eller så går jeg tilbake til gamlemetoden med å gjøre alt selv.

Mine spesifikasjoner for min 30fots båt er:

Innedørs eller utendørs lagring med tilsyn

Polering og stoffing

Motorservice og vinterkonsevering

Pris bør ikke overstige ca 30 000,-

Har noen erfaringer og/eller anbefalinger?

Vollen Båtservice i Slemmestad. Veldig bra og god service (selv om jeg vet Bitteliten ikke kom helt overens...) Men priser deretter, så du kommer nok ikke unna med det budsjettet.

Oslo Båtsenter har via et datterselskap etablert båtopplag i Son Oslofjorden Båtservice. Satser ganske stort eter hva jeg forstår, med hall m/hyllelagring. Kjenner ikke kvalitet men sikkert noen som kan uttale seg. Prisliste på nettsidene.

Redigert av KOB (see edit history)

Hilsen KOB, Nimbus Nova 35

Kan hende at båten din er for stor, men kan trygt anbefale deg å prøve Super Yacht Scandinavia på Nøtterøy/Bolærne.

Ekstremt proffe på alle sider av jobben. Båten står trygt inne i de gamle NATO-hallene på Bolærne. De gir oppdateringer, gjør jobben sin skikkelig og alt er bare fryd og gammen :smiley:

VG-jolle, Doris, Askeladden, Flipper seiljolle, Albin Vega Zodiac Pro 9, Nordkapp 600 E, windsurfing og andres regattamaskiner.
Skal du bare ut i solskinn og vindstille har du kjøpt båt i feil land, nyt alt været!

KOB har helt rett - Vollen er vel det stedet som er mest overpriset med dårligst servivce i min verden. Antakelig meg det er noe feil med som ikke klarte å være kunde der. De kostet altså 110.000 for å ta service og lagre en Windy 37. Ca det dobbelte av det Framnæs Maritime tok. Og jeg måtte mase mange ganger for å få de til å ta de småreklamasjonene de skulle på båten vår. (de tar alle reklamasjonene for Aaby som forhandler Windy)

Båthotellet til Oslo Båtsenter hadde jeg vært litt tilbakeholden med å satse på nå. De har drevet uten brukstillatelsen og godkjent brannvern i 2 år. Brannsjefen krevde at bygget skulle være tomt for båter 1/4, hvilket ikke skjedde. Nå har bystyret anmeldt daglig leder av selskapet for brudd på brannvernsreglene. Det må nok ganske omfattend arbeider til både med bygget og politisk for å få ting på plass der.

Redigert av Bitteliten (see edit history)

Snakket med en som var vedlig fornøyd med Oslofjorden Båtservice men han var ikke klar over brannvern tullet.

Skal ringe Framnæs og fikk et tips om Holmen slipp's "A-kunde" konsept. Noen som har hørt om det?

PS: Så du har fått en ny Nimbus, gratulerer. Så den på Båter i Sjøen i fjor og den var flott. Et eneste problem for meg var at som 190cm lang ble sengen i forkabin i snaueste laget.

Dette brannverntullet er ganske så seriøst. Om det bygget hadde brent antar brannsjefen at halve Jeløya må evakueres pga gifitig røyk. Problemet er at det bare er en bro - og lagerhallen ligger rett ved den broa. så la oss håpe det blåser sydlig vind den dagen det eventuelt brenner der.

Folk som driver virksomhet og ikke tar brannvern på alvor sliter i hvertfall jeg litt med å stole på. Særlig når man har en brannbombe som ligger mindre enn 100 meter fra tett boligstrøk

Mulig jeg tar feil, Bitteliten, men skrev ikke du i en annen tråd at du betaler ca. 60-70.000 for innendørs lagring, service på to store VP med aggregat, samt stoffing og utvendig polering?

Tidligere syntes jeg en slik sum virket direkte uhørt. Nå skal jeg muligens selge min båt i løpet av høsten siden jeg skal være utenlands fom. neste sommer til sommeren 2012, men dersom jeg beholder den for å selge til neste sommer/vår tror jeg at jeg kunne ha strukket med til opp mot 40,000 for samme behandling for min 30-foter med en motor og aksling. I år betalte jeg ca. 30,000 for utendørs lagring, vinterkonservering av motor og olje- og filterskift.

Mulig jeg tar feil, Bitteliten, men skrev ikke du i en annen tråd at du betaler ca. 60-70.000 for innendørs lagring, service på to store VP med aggregat, samt stoffing og utvendig polering?

Joda - det kan nok stemme sånn ca det. Og båten er ca 43 fot lang og har større motorer. Da er det ganske naturlig at det koster mer enn da vi hadde en mindre båt.

Bårdk - du har helt rett i at det fort gjort å bli vant til å sette bort opplag og service av båten.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...