Jump to content

Dagens gladmelding (opplevde båtrelaterte gladmeldinger)

SeaRaymond

Recommended Posts

Tenkte å starte denne tråden hvor en kan legge inn ens opplevde gladmeldinger, da jeg nettopp fikk en angående en ting som har plaget meg en stund :cheers:

I fjor kjøpte jeg en ubrukt 2006 modell båt med diverse utstyr, solgt som demobåt i kontrakt, etter få måneder gikk fohandler konkurs og usikkerhet rundt eventuelle reklamasjoner på tilhørende utstyr ble da ett faktum.

Kartplotteren en Raymarine C80 har i lengre tid vært litt trøbblete ved at den har "konket" ut og låst seg, med andre ord ikke til å stole på, min følelse gikk på dårlig intern kontakt i apparatet, i tillegg til gammel software fra 2006.

Etter om å men bestemet jeg meg for endelig sende apparatet til importør Belamarin ilag med båtkontrakt, da dette var eneste kvittering jeg kunne vise til, der apparat var oppgitt i utstyrslisten. Apparatet ble sendt på torsdag og i går mandag fikk jeg bekreftet at apparatet var ankommet. På forespørsel om når de trodde de ville ha anledning å se på det, var svaret sannsynligvis iløpet av uka :sweat: .

I dag, dagen etter fikk jeg ny tilbakemelding, det var funnet en dårlig kontakt i apparatet som var utbedret, samtidig var softwaren oppgradert, apparatet var sendt meg i retur, totalsum kr 0,- :yesnod:

Takker for rask og god service der forventningene ikke først blir dradd mot taket, får så ikke kunne innfri disse. Men istedet yte bedre en det de første forventningene gav uttrykk for :yesnod: .

Samtidig vil jeg også takke en masse til Bjordal & Madsen som ved flere anledninger har støtte godt opp rundt mine reklamasjoner vedrørende båtens motor.

Hipp hipp hurra! Det ordner seg for snille gutter som mor brukte å si :saint::lol:

Fikk beskjed i dag

• Fra servicemann Sture fra Nimbus at det han skulle utbedre (lekkasje i bakdør til salong, feste for flaggstang, vinsj forut som var tredd feil, sikring av vinsj forut, bytte horn som var rustet) var gjort. I tillegg testet div ting jeg ikke hadde rukket
  • Fra Rune hos Sandtangen at det de skulle gjøre på vegne av Oslo Båtsenter (rep skade i baug etter at vinsj forut hadde løsnet i stor sjø, montert stor teak stuvekasse i motorrom, montert FleetGuard - veldig kjekt å ha, tror jeg) var utført

Så da er skibet klar for avhenting hos Sandtangen når jeg kommer torsdag kveld. Ikke så mye av reklamasjoner gjenstår da - AIS (Raymarine klarer ennå ikke levere AIS 500), en akseptabel deal vedr. motor- og tridata-info på plotter - jfr egen tråd om dette, samt noen småtterier som ikke er verdt å nevne.

Satser på en fin helg i Kragerø smiley.gif

Redigert av KOB (see edit history)

Hilsen KOB, Nimbus Nova 35

Jeg fik en kasse fra Nord West med et ekstra sæt nøgler og en plastrulle til det forreste ankerophæng, der manglede. Fik også monteret det UDEN at det havnede i vandet!

Nu skal jeg til at montere snapdavid-gummi på rib' en. Det virker noget svært, synes jeg...

Andy

p. t. i Oslo...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...