Jump to content

Har gandsfjord Seilforening lagt ut fortøyningsbøyer i Gandsfj.?

Hafrsfjord

Recommended Posts

Ser at det er lagt ut endel (fortøynings?)bøyer i Gandsfjorden (Rogaland):

boeyer_i_gandsfjorden_002__redigert_a.jpg

Bøyene er merket Gandsfjorden Seilforening/Halliburton. Er dette fortøyningsbøyer reservert for medlemmene i Gandsfjord Seilforening....liknende Oslofjordens Friluftsråd sine bøyer i denne tråden:

https://baatplassen.no/i/index.php/topic/41088-oslofjordens-friluftsraads-snikprivatisering-av-lune-viker/page__pid__966079__st__250entry966079

Eller er det noe helt annet........... :rolleyes:?

Edited by Hafrsfjord (see edit history)

Det er rundingsbøyer for onsdagsregattaene. Kan ikke brukes til fortøyning, da det kun henger en bilfelg e.l. i bunnen av fortøyningstauet. De ligger vel ikke akkurat på plasser som egner seg for fortøyning heller :wink:

S/Y Surprise

Nei jeg syntes de var litt rart plassert for å ligge på svai. Takker for svaret, utrolig hva en får svar på hvis en bare spør........ :seeya:

-----------

Hmm..... og der sluttet smileyene å virke igjen. Kanskje jeg må ta en ny rens med CClean...?

---------Det hjalp :yesnod:

Edited by Hafrsfjord (see edit history)

Vi mister en del av dem hvert år. Har en utenfor Ramsvik som av og til blir overkjørt av skip som skal til- og fra Skretting. Så er det en sør for Riskaholmene, den blir av og til skutt i senk med hagle. En som ligger vest for staken ved nordre Marøy driver av når det blåser mye. Denne har opptil flere dregger til fortøyning, men den forsvinner nå en gang eller to i året allikevel. En god andel av startkontingenten går til å erstatte ødelagte bøyer, all ære til de som holder styr på disse og går ut i all slags vær for å erstatte, redde og vedlikeholde disse sånn at ca 80 båter får seilt onsdagsregatta hver uke.

Bøyene ligger også bare ute i regattasesongen, lagres i et skur på land resten av året.

Ett år skulle NM i Express avholdes i Gandsfjorden De hadde tenkt å bruke våre rundingsbøyer, men siden de ikke hadde fortalt oss dette tok vi dem dessverre inn helgen før siden vår sesong var over :smiley:

S/Y Surprise

.

....................

Ett år skulle NM i Express avholdes i Gandsfjorden De hadde tenkt å bruke våre rundingsbøyer, men siden de ikke hadde fortalt oss dette tok vi dem dessverre inn helgen før siden vår sesong var over :smiley:

Ja det er det jeg sier, det lønner seg å spørre......... :lol:

Jeg har vært med å startet onsdagsregattaen en gang.. Den gangen hadde selvfølgelig den ene bøyen forsvunnet...

Måtte usette ragattaen mens vi fikk erstattet bøyen med en annen... Fy søren så mye kjeft vi fikk av seilerne som ikke forsto den utsatte starten. Ikke spesielt motiverende for å hjelpe til en annen gang... :lipseal:

Har også observert disse bøyene plasser jeg vet de ikke skal ligge. Har da rapportert til folk som kan ta det videre...

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt