vassb81 Posted June 1, 2010 Share Posted June 1, 2010 (edited) Da jeg skal gå til innkjøp av jolle i sommer er det greit å få med seg andres erfaringer på dette omr. Tenker da på brukt. Lurer på om jeg skal gå for plast eller gummi, evt begge deler. Hva kan anbefales, evt IKKE anbefales og hvorfor? Fakta: Har båt 29 fot m/snapdavidere bak for påheng Båten er 3m bred Tenker å legge fra 5000 - 12000 i kjøpet Må være sikker (tåle noe sjø) Har ikke henger Bor i Østfold 4 stk i familien (2 voksne + 2 barn, 3 og 0 år) Setter pris på all hjelp her nå! Edited June 1, 2010 by vassb81 (see edit history) Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Bitteliten Posted June 1, 2010 Share Posted June 1, 2010 liten RIB er etter min mening det beste. Funker bra i snap davit, har gode sjøegenskaper og kan "henge og slenge" langs båten uten å dunke i skutesida. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Sjeldenutpå Posted June 1, 2010 Share Posted June 1, 2010 Skal båten alltid henge i daviter, så er det greit å sjå på vekt. Skal du kanskje slepe på den eller hadde hatt eldre barn, så er svaret uten tvil RIB. Quote Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post Share on other sites More sharing options...
Bitteliten Posted June 1, 2010 Share Posted June 1, 2010 9 fots RIB ligger vel grovt sett på ca 40-50 kg. Motor veier fra 20 og oppover. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
vassb81 Posted June 3, 2010 Author Share Posted June 3, 2010 Er dette en bra båt for å henge bak i davider eller slepe? http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=22268276 Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Bitteliten Posted June 3, 2010 Share Posted June 3, 2010 Sjekk vekten på den. Denne er rotasjonsstøpt - jeg tror den er ganske mye tyngre enn en RIB Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
TICORA Posted June 3, 2010 Share Posted June 3, 2010 Har selv 29 fots båt med 9fos rib i snapdaviter. Den blir rett og slett litt for stor og tung. Så stor at den stikker litt ut på den ene siden og kommer i konflit med ankervinsjen på den andre. såtung at det blir litt styr for kona og dra den opp. Jeg skal selge den og gå for en 7-8 fots gummibåt med trebunn. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts