Jump to content

Johnson 5 HK med kjølingsproblemer, hvordan fixe?


GeirV

Recommended Posts

Hei, jeg har en 5 HK Johnson 2000 modell (eller 2001) som jeg kjøpte i fjor. I høst kjørte jeg den inn med ferskvann og bytta gearolje samt andre serviceaktiviteter. Når jeg tok den frem i dag og forsøkte å starte den, startet den relativt greit. Men; Det kom ikke kjølevann..... Ca midt på stammen er det 2 hull, og jeg antar det skal komme ut noe der? Evt et annet sted, for det pleier jo å være en slik kontrollstråle med kjølevann på disse påhengserne gjør det ikke? Så; Jakten på feilkilden starter. Noen som har forslag til hvordan jeg skal tilnærme meg dette? Det er kanskje naturlig å kikke på impelleren. Sitter den i toppen under svivehjulet? Gode råd tas i mot med stor takk:-)

Link to post
Share on other sites

:smiley: har ein anna 5hk sjølv...kan ikkje huske om det er kontrollstråle på den. har ikkje starta i år, bare hengt den bak på moderskipet klar til bruk.

Impeller finner du når du tar av undervannshuset...

Vent og sjå om andre kjenner johnson :smiley:

Yanmar 6LYA-STP 340hk

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...