MK Bjugnskjær Startet 1.Juni.2010 Del på Facebook Startet 1.Juni.2010 Hei. Jeg merker at jeg kan for lite om påhengsmotorer. Erfaringen min med båt går i hovedsak på trebåter og gamle motorer. Er det noen av dere dyktige folk der ute som kan noe om dette? Er det mulig å trimme denne motoren? Er det mulig å gjøre dette på en billig og evt enkel måte? Motoren sitter på en 8 fots rib som går flott med en voksen, men motoren viser seg litt for liten med to voksne i rib'en (kommer ikkei plan med to, men nesten) Jeg tenker meg at det nok ikke er så mye som skal til, men en hest eller to hjelper sikkert godt;-) håper på svar forøvrig håper jeg alle besøker www.nmsk.no og ser om dette kan være en interessant klubb å melde seg inn i;-) Med vennlig hilsen Thomas Sitér dette innlegget Med vennlig sommerhilsen Thomas N Bjønness Link to post
MK Bjugnskjær Svart 16.Juni.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Juni.2010 Jeg prøver meg igjen. Finnes det noen dyktige motorkyndige der ute som kan tipse meg om hvordan trimme en tohatsu 8hk 4takter fra 2005? Sitér dette innlegget Med vennlig sommerhilsen Thomas N Bjønness Link to post
Sturee Svart 16.Juni.2010 Del på Facebook Svart 16.Juni.2010 om du leser i tråden om trimming av 9,8 får du sikkert svar;) Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 16.Juni.2010 Del på Facebook Svart 16.Juni.2010 (redigert) mitt råd som kanskje koster litt mer. Selg den på finn. kjøp deg en Yamaha VMax jr 9,9/15. Da får du kraften du trenger. Jeg har vært gjennom 3 påhengere på liten RIB før jeg endte opp med en Vmax jr. Du klarer kanskje å trimme den et par hester ved å justere gassen. Ombygging av motoren vil du nok ikke ET annet tips er å sette på smart tabs. Da planer båten mye lettere. Koster ca 1500 kroenr Redigert 16.Juni.2010 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sturee Svart 16.Juni.2010 Del på Facebook Svart 16.Juni.2010 sto noe om at 6-8-9,8 er samme motor, så trengte du en liten bit som åpner spjeldet helt for å få 9,8. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.