Jump to content

Trimming av Tohatsu 8hk firetakter 2005 modell, -er det mulig?

MK Bjugnskjær

Recommended Posts

Hei.

Jeg merker at jeg kan for lite om påhengsmotorer. Erfaringen min med båt går i hovedsak på trebåter og gamle motorer. Er det noen av dere dyktige folk der ute som kan noe om dette?

Er det mulig å trimme denne motoren? Er det mulig å gjøre dette på en billig og evt enkel måte? Motoren sitter på en 8 fots rib som går flott med en voksen, men motoren viser seg litt for liten med to voksne i rib'en (kommer ikkei plan med to, men nesten) Jeg tenker meg at det nok ikke er så mye som skal til, men en hest eller to hjelper sikkert godt;-)

håper på svar

forøvrig håper jeg alle besøker www.nmsk.no og ser om dette kan være en interessant klubb å melde seg inn i;-)

Med vennlig hilsen Thomas

Med vennlig sommerhilsen Thomas N Bjønness

• 2 uker senere...

mitt råd som kanskje koster litt mer. Selg den på finn. kjøp deg en Yamaha VMax jr 9,9/15. Da får du kraften du trenger. Jeg har vært gjennom 3 påhengere på liten RIB før jeg endte opp med en Vmax jr.

Du klarer kanskje å trimme den et par hester ved å justere gassen. Ombygging av motoren vil du nok ikke :wink:

ET annet tips er å sette på smart tabs. Da planer båten mye lettere. Koster ca 1500 kroenr

Redigert av Bitteliten (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...