Yngwe Posted June 2, 2010 Share Posted June 2, 2010 Hei Jeg har noen sorte lakkerte striper på siden på båten min som har falmet. Stripene er nå sjollete med et grått belegg, og det er ikke særlig pent å se på. Er det noen som har noen gode tips på hvordan jeg kan renggjøre dette og få tilbake sort fargen på stripene? Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
RSL Posted June 2, 2010 Share Posted June 2, 2010 Polér med Autosol først og avslutt med vox. RSL Quote NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening Link to post Share on other sites More sharing options...
Hafrsfjord Posted June 2, 2010 Share Posted June 2, 2010 ....eller "latmanns-metoden": Smør på vaselinolje og tørk av . Må kanskje gjøre jobben ett par ganger hver sesong, men det er gjort på ett kvarters tid ( kommer jo selvfølgelig an på båtstørrelse). Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Onkel Roger Posted June 2, 2010 Share Posted June 2, 2010 Prøv Fendershine. Samme effekt som vaselin olje, men varer myyyyye lengre Quote Ny båt nytt navn, ikke lengre Tigergutt men Onkel Roger. Link to post Share on other sites More sharing options...
Jørgen S Posted June 2, 2010 Share Posted June 2, 2010 Vel, da legger jeg inn en stemme til på autosol, jeg. tar ikke lange tia det altså. blir så blankt atte. bare ikke poler bort stripa. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Worry II Posted June 2, 2010 Share Posted June 2, 2010 Hva med å pusse med fint sandpapir og lakke over med svart bengalakk ? Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
buckley Posted June 2, 2010 Share Posted June 2, 2010 (edited) Gjør det ordentlig en gang for alle... nesten.. Kjøp 3M Fast Cut Compound, bruk en polermaskin og rubb til du får fargen frem. Poler med voks, ev. avslutt med sealer/hardvoks. red: om det blir for mye jobb med rubbing er neste steg å vannslipe, men det kan du ikke gjøre så mange ganger. Poler uansett opp etterpå. Rubbingen er gjort på en lørdags formiddag og det blir blankt og fint.. Kos deg i sommersola =) Edited June 2, 2010 by buckley (see edit history) Quote Hjemhavn: Krokstadfjorden, Rygge. Nidelv 24 & MD21B teknisk info blogg. Link to post Share on other sites More sharing options...
Styrbert Posted June 2, 2010 Share Posted June 2, 2010 (edited) Det er nok noen My med oksydert overflate ... vannslip med 1500 papir og gå så over med Abralon pad med 4000 korning på en poleringsmaskin/eksentersliper. Voks eller lakkforsegler til slutt. Info om Abralon, søk på dette fora. Mvh Styrbert Edited June 2, 2010 by Styrbert (see edit history) Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts