bille Posted June 2, 2010 Share Posted June 2, 2010 Jeg lurer på hvor anodene sitter på VP TAMD 41 og hvor mange det er. Gear er HS 1A Kan noen svare meg på dette? Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
bille Posted June 3, 2010 Author Share Posted June 3, 2010 (edited) Jeg løfter dette spørsmålet en gang til. Har sjekket i instruksjonsboka til motoren men finner ikke noe der. Edited June 3, 2010 by bille (see edit history) Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Chiba Posted June 4, 2010 Share Posted June 4, 2010 (edited) Hei. På en AQAD41B som jeg hadde tidligere, satt den (pluggtypen) i varmeveksleren. Se etter firkantet hode. Chiba Edited June 4, 2010 by Chiba (see edit history) Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Confusius Posted June 4, 2010 Share Posted June 4, 2010 (edited) Jeg har en TAMD 31 fra 1998, som vel er samme bygget bortsett fra et par færre sylindere. Svaret jeg har fått hver gang jeg har spurt noen "som har greie på det" er at det ikke er anoder på disse. Jeg har slått meg "sånn noenlunde" til ro med det. Edited June 4, 2010 by Confusius (see edit history) Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Aquadoren Posted June 4, 2010 Share Posted June 4, 2010 (edited) Jeg har snakket med en VP-mekaniker som opplyste om at VP hadde sluttet med anoder på motorene for mange år siden. Nå vet jeg ikke hvor gammel motoren din er, men min KAD44 fra 1998 har ingen anoder. Edited June 4, 2010 by Aquadoren (see edit history) Quote Bedre med en dårlig dag i båten enn en god dag på jobben.. Link to post Share on other sites More sharing options...
Frank Allan Posted June 5, 2010 Share Posted June 5, 2010 Jeg har samme motoren som deg 1993 Mod. og der sitter anoden i akterkant av varmeveksleren. Den er festet til en skrue med firkant hode, er lett å se. Jeg kjøpte båten hos en som var veksmester hos en VP forhandler i Bodø og han sa at det var bare en anode på motoren. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Zach Posted June 5, 2010 Share Posted June 5, 2010 Hvis motoren er lik 41A (AQAD41A), er det to zinkanoder: En i bakkant på v.veksler som nevnt ovenfor, og en i forkant på oljekjøleren. Begge med 4-kantet hode. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
bille Posted June 6, 2010 Author Share Posted June 6, 2010 Tusen takk for alle svar!!! Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts