spilli Posted June 2, 2010 Share Posted June 2, 2010 Hei! Mener og ha lest et sted at en av sinkanodene på dette drevet må kappes for at ikke den skal knekke ved innsetting. Jeg finner bare en anode på mitt gear. Sitter i forkant helt under. Tok ut pluggen, satte inn ny anode etter å ha renset gjengene med 1/2" rensetapp. Merket ingen motstand under innsettingen, men kan jo ha brukket alikevel, men for å slippe å skru ut igjen hadde det vært fint om noen viste helt sikkert om hvem som skal kappes(Hvis det er mere en en da) Mvh spilli Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Ingar Posted June 2, 2010 Share Posted June 2, 2010 Når du sier i forkant blir jeg usikker for det er flere typer av MS3. På B-utgaven sitter anodene på siden og her er det den nedre som må være kort. https://baatplassen.no/i/index.php/topic/46556-noen-som-vet-hvordan-man-bytter-zink-paa-ms3b-gearet-volvo-penta Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
spilli Posted June 2, 2010 Author Share Posted June 2, 2010 (edited) Takk for svar Ingar. På gearet mitt står det bare MS3 Pluggen sitter som sagt i forkant midt under. Men hva skjer med forumet? I går kunne jeg jo svare på innlegg og forkorte , men i dag kommer det jo bare opp en blank side når jeg trykker på sitat knappen? mvh spilli Edited June 2, 2010 by spilli (see edit history) Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Worry II Posted June 3, 2010 Share Posted June 3, 2010 Jeg kjenner ikke til anode foran i underkant, men er det den samme runde som de 2 som sitter i MS3B ? Jeg har MB3B og benytter kun den korte utgaven, både oppe og nede (bytter hvert år) Jeg bestiller flere for å ha på lager herfra: http://www.oceanshop.no/motorutstyr/diverse/motorsink-volvo-penta/anode-volvo-penta-kjoel-tamd-0-170.aspx Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts