borghans Startet 2.Juni.2010 Del på Facebook Startet 2.Juni.2010 Hvordan får man vekk skjemmende rustflekker som er kommet på dekket på en plastbåt? Det er rustent jern som har smittet over på det hvite dekket på båten. Har prøvd diverse, men ikke hatt hellet med meg så langt. Sitér dette innlegget Link to post
Anoden Svart 2.Juni.2010 Del på Facebook Svart 2.Juni.2010 Poleringskrem med fin rubbing tilsatt Sitér dette innlegget Reling: Kanten på båten; den siste kontakten man har med båten før man ramler over bord. Link to post
Haba Svart 2.Juni.2010 Del på Facebook Svart 2.Juni.2010 Oksalsyre eller Owatrol terrasserens. Går det ikke med det, må du pusse/slipe det bort. Sitér dette innlegget Link to post
Volvomekanikeren Svart 2.Juni.2010 Del på Facebook Svart 2.Juni.2010 Har samme problemet!!! Poleringskrem med fin rubbing tilsatt Funker ikke! Har skruret meg grønn i trynet med rubbing! Funker saltsyre? Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
Farco Svart 2.Juni.2010 Del på Facebook Svart 2.Juni.2010 http://www.ferro-bet.no/ Sitér dette innlegget Farco AS, Kabelgata 37 C, 0580 Oslo - Tlf. 22 65 53 20 - e-post: Link to post
Volvomekanikeren Svart 2.Juni.2010 Del på Facebook Svart 2.Juni.2010 ferro-bet jah! Tar med meg litt fra jobben då! Takk for tips (ikke meningen og bryte meg inn i tråden din borghans, men no fikk du no svar du og) Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
Nike Svart 2.Juni.2010 Del på Facebook Svart 2.Juni.2010 Det er rustent jern som har smittet over på det hvite dekket på båten. Har prøvd diverse, men ikke hatt hellet med meg så langt. Forsøkt Deep Clean? Det stoffet funker... Sitér dette innlegget Link to post
Vindfang Svart 2.Juni.2010 Del på Facebook Svart 2.Juni.2010 Seaclean har en gele som brukes til å bleke bort gulning av gelcoat ved vannlinjen mener jeg fjernet rustflekker med den. Sitér dette innlegget Link to post
Sun Flyer Svart 2.Juni.2010 Del på Facebook Svart 2.Juni.2010 Hempel gelcoatcleaner. Inneholder bla oksalsyre. Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
ebonita Svart 2.Juni.2010 Del på Facebook Svart 2.Juni.2010 Yeapp, oxalsyra är undermedel för att ta bort rostfläckar! En gång hade jag kört av en M14 skruv av svartjärn med vinkelslipen intill båten med halkskyddat plastdäck, och efter några dagar hade jag stt brunprickigt halkskyddat däck på båten. Blev förtvivlad och trodde nästan att båten var förstörd. Men en snabb behandling med oxalsyra och däcket var som nytt! Sitér dette innlegget Link to post
jernkjøl Svart 2.Juni.2010 Del på Facebook Svart 2.Juni.2010 Brukte salsyre på dekket til båten i fjor etter å ha pusset ned jernkjølen. Prøvde absolutt alt av stoffer, inntil jeg ble tipset om saltsyre. Kjøpte 30% syre, blandet ut til 10%. Der hvor det ikke gikk økte jeg til 20% og på enkelte områder brukte jeg 30%. For at syren ikke skal rende og gjøre skade på områder som ikke tåler syren brukte jeg mel til "fortykning". Resultatet ble enestående, ikke en rustflekk igjen. Pass på at du har vannslange i nærheten og kan spyle godt av. Lot syren jobbe 5-20 min før jeg skylte godt. Sitér dette innlegget Link to post
Anders_K Svart 2.Juni.2010 Del på Facebook Svart 2.Juni.2010 Black streak remover og høytrykkspyler funket på gamlebåten.. Lot removeren stå og virke i 10-15 min først.. Sitér dette innlegget Mvh Anders_K Prosjekt Halco Link to post
Volvomekanikeren Svart 2.Juni.2010 Del på Facebook Svart 2.Juni.2010 Lot syren jobbe 5-20 min før jeg skylte godt. 15-20 min? Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
volfro Svart 2.Juni.2010 Del på Facebook Svart 2.Juni.2010 Saltsyre funker bra men prøv deg frem med hvor lenge det må stå. 5 til 20 min er vel ikke unaturlig. Har sågar brukt beisepasta den er tykkere og renn ikke så mye. Men pass på å ha tilgjengelig vann og skyll godt og lenge. Husk værneutstyr og briller. Man må passe seg for å få syre på aluminium og også rustfritt da det matter overflaten raskt.(og div. annet også, det er jo etsende syre) Gelcoaten derimot tåler dette forbausende bra. Deep clean trur eg også inneholder en del saltsyre. Sitér dette innlegget Link to post
borghans Svart 3.Juni.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Juni.2010 Sjømann, du er tilgitt. Flott om flere får hjelp Sitér dette innlegget Link to post
joninjo Svart 3.Juni.2010 Del på Facebook Svart 3.Juni.2010 Ferro bit... sikker vinner:) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.