Jump to content

bennet automatiske trimplan ettermontert - erfaringer?


Superkul

Recommended Posts

Monterade ett manöversystem som jag tror heter Benett EIC5000 nu i vinter.

 

Det innehåller trim-manöver och indikator plus automatisk trimindragning vid frånslag av manöverspänning.

 

Fungerar helt utmärkt och efter mina önsemål. Kan köpas för dryga 3000 svenska nödmynt om man letar lite på nätet.

Link to post
Share on other sites

  • 1 år senere...

Har nylig montert autotab på min bayliner 275, funker utmerket! Jeg har Insta trimflaps system fra før av, men systemet passer med bennett autotab (andre farger på kabler men overgangene er beskrevet i manualen som følger med i settet.)

 

Kan jo også føye til at settet ble kjøpt på ebay i statene, og kom på 1750,- ink. frakt og moms. Nytt i fra forhandler selvfølgelig.

 

Baylineren min er veldig "var" for vektforskyvninger i båten samt vind endringer, så kan absolutt anbefale dette til dere som er lei av og ha ene hånden på flaps bryterene når dere er ute på tur;-)

Link to post
Share on other sites

Sjekk ut Mente Marine( http://www.mente-marine.com) sitt system, det er meget enkelt å montere og du får possisjon visning uten at du behøver å montere sensorer i Bennet sylinderene dine. Manøvreringpanelet er logisk å bruke med 4 knapper, baug ned, baug opp, babord side ned og styrbord side ned. Automatikken fungerer veldig bra, da denne tar hensyn til motor turtal (lydsensor) om du svinger (prøver ikke å rette opp båten i sving), akslerere (prøver å få båten raskest mulig opp i plan), sakker av (prøver ikke å halde deg i plan når du slår av) osv.

 

Jeg meget fornøyd med dette systemet.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...