Jump to content

FX1 oljetilsetting


Ludde30

Recommended Posts

Er på jakt etter erfaring om denne tilsettingen. I følge nettstedet deres skal dette være ut vindundermiddel (som så mange andre...)

 

Min svakhet er at jeg har lyst til å teste en slik tilsetting, da jeg har høyt oljeforbruk. Har sjekket litt rundt i andre tråder, men er ennå ikke overbevist om produkt.

 

Alle erfaringer om denne eller andre tilsettinger mottas med takk!

If you think you kan walk on water then you will sink very quickly

Link to post
Share on other sites

FX 1 er vel omtrent det samme produktet som Hammerdown og Pro-Long. Disse produktene har en vis positive innvirkninger på motoren. Jeg tester ut Pro-Long nå i disse dager både på båt og mine biler. Dette er på langt nær ingen vitenskaplig test, men en test på om jeg merker noe forskjell.

 

Jeg er somregel skeptisk til det meste, men disse produktene her trur jeg litt på. Det er selvfølgelig personer som sier at dette produkten er bare lurium. Det kan hende at de er det, men de som uttaler seg i negativ rettning har verken lest eller deltatt i tester - de bare trur. :wink:

Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160

Link to post
Share on other sites

Litt Lurium på boks tror jeg det er. Selv om jeg må bryte samme i krampegråt og tilstå at den boksen med Water Softener som jeg putta i radiatoren på en 427cid helt klart hjalp til å senke kjølevannstemperaturen. Var en gubbe i bilsjappa som påstod at jeg kunne bruke håndsåpe som han påstod hadde samme effekt :smiley: Ikke vet jeg.

Link to post
Share on other sites

Har du lyst til å prøve,da er det bare å handle da. Er ikke nødvendig å bry seg om andres meninger.

Er vel heller andres erfaringer mer enn andres meninger som er interessante å høre. Hvis alle erfaringer er negative, eller et annet produkt blir mye varmere omtalt, så kanskje det kan påvirke min beslutning.

 

Litt av poenget med dette forumet er å lære av hverandre eller?

If you think you kan walk on water then you will sink very quickly

Link to post
Share on other sites

Selv om jeg må bryte samme i krampegråt og tilstå at den boksen med Water Softener som jeg putta i radiatoren på en 427cid helt klart hjalp til å senke kjølevannstemperaturen. Var en gubbe i bilsjappa som påstod at jeg kunne bruke håndsåpe som han påstod hadde samme effekt :eek: Ikke vet jeg.

Ja det er lov å la seg friste...

:wink:

If you think you kan walk on water then you will sink very quickly

Link to post
Share on other sites

Jeg benytter et merke fast, og har særdeles gode erfaringer.  :wink: (IKKE FX1)

Mitt tips er å sette seg inn i saken godt. Dersom den virkende komponenten er klor lønner det seg å styre unna. Vet ikke om FX1 faller innunder denne. Dersom den gjør det vil dette føre til korrodering. Jeg er heller ikke særlig klar for å putte PTFE holdige tilsetninger i motoren, da dette er faste partikler. Skal sette inn motor, batteripoler etc med løsemiddelfri smørespray i vinter (fra samme produsent). :eek:

Link to post
Share on other sites

Innvendig teflonbehandling

Jeg viser til testen i Båtmagasinets aprilutgave hvor man har testet QMI-produkter på en Volvo Penta KAD 42 A fra 1991 hos Framnes Maritime Senter. Testen er sikkert ment å være seriøs, men desverre så

var den gjort feilaktig. Jeg har fått sinte kommentarer fra kunder og forhandlere fra hele landet. Motoren skulle vært kjørt i minst to timer når det er en større dieselmotor.

Thor Johansen

QMI SCANDINAVIA

 

SVAR: Testen er foretatt etter oppskriften. Middelet ble brukt slik det står på pakningen. Vi avviser jo ikke QMI i testen, men sier faktisk at det har noe for seg (økt tomgangsturtall med 50 omdreininger, men at det var den eneste positive effekten som ble målt). Hvis man leser testen nøye, ser man at vi ikke er negative, men at vi stiller spørsmålstegn ved om en FRITIDSBÅTBRUKER vil kunne få noen merkbar effektøkning. For øvrig er artikkelen meget nøye og samvittighetsfult skrevet og helt i tråd med de resultater som ble målt under testen.

At det er skuffelse hos importør/forhandler/produsent fordi resultatet ikke ble så himmelstormende som forventet, kan ikke vi gjøre noe med. Som alltid når noen presenterer sine produkter, vil vi hverken fremheve eller slakte produktene før vi har prøvd dem. Det gjorde vi i dette tilfellet etter påtrykk fra QMI Scandinavia, og presenterte resultatet slik som målt.

 

RED.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...