Jump to content

VP 270 vs VP 280

Fjordland

Recommended Posts

Jeg skiftet fra 270 til et 280 på min første båt av samme grunn. Fikk tak i et brukt 280 drev til 1500 kr, pakket dette om og monterte på bakplata til 270 drevet. Alt passet rett på, men NB! NB! det er forskjeller ute og går på splinen på drivaksling så det er ikke en selvføge at det passer. Du må da evt bytte over drivknuten fra 270 drevet.

Hva tjente jeg på byttet....nja drevet så jo nyere ut de få dagene den lå på slipp, utover dette merket jeg ingen forskjell.

2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI

ka med 290 drev da? dette er jo DØNN likt 280 av eldre årgang...

280 og tidlig utgave av 290 er også svært like, du kan i stor grad bruke undervannshus og øvre veksel om en annen. Det som var nytt med 290 drevet var ny transom og powertrim som standard.

Dette med at modellnummer er knyttet opp mot hva det tåler ev dreiemoment har jeg hørt før men tror ikke det stemmer. Men for all del drevene er på ingen måte identiske selv om deler går om en annen.

Redigert av SF (see edit history)

2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...