Jump to content

Alpha One drev vil ikke i revers noen som vet feilen?

FM 8-12

Recommended Posts

Hvis du aldri har sjekket dette før må du først og fremst skaffe deg en mal. Den passer nedi sporet bak på motoren på den braketten som forbinder vaier fra kontrolspaken og den andre vaieren som går ned i drevet.

Når man legger nedi malen skal drevet stå i fri, vaier til drevet justeres slik at det midterste hullet på malen treffer vaierfestet. De andre to hullene er forover og akterover og det må du justere på kontrolspaken, vaier skal stoppe i disse to hullene.

Mer på denne linken

KRISE! :headbang: Etter mye lesing å kikking på bilder konstanterer jeg (og flere) at drevet er et alpha one drev... Spm er nå: kan jeg løsne gir fra motor for å gire manuelt for hånd? burde ikke dette da kunne konstantere at det er vaier ute av justering om den legger i revers eller er jeg nå på bærtur? :crazy:

Hei,

Vet ikke om dette kan være til hjelp, men mener hvis du skal få den manuelt i revers må du drege i vaieren og ikke skyve som du skriver. Sett bake fra drevet vil vaier være helt ute (lang) mens den står fremmover og vil være lengst inn når den står i revers og fri er midt mellom....

Lett som en fjær...Hadde forventet en sånn "klikk" funksjon som jeg har når jeg skyver i fri eller fremover men ingen mostand i heletatt :headbang: Derfor jeg lurer på hva som kan være feil siden jeg er grønn på drev, men mener jo på at det må være noe som er av inne i drevet? Å viss det er mekanisk feil burde man vel fått en stygg ulyd når man skyver den i revers?

Har skrydd litt med de drevene, går det i fri og forover vil jeg tro du har noe feil mellom overgang transom og drev at delene ikke sitter der de skal når drev ble montert.

Ved kjøring er drevet laget slik at du ikke får skiftet gir uten at motor kutter et øyeblikk, når motor er av så skal dette gå lett.Stund siden jeg hadde et slikt oppe nå men mener gearet er laget slik at en gaffel presser gear frem eler bakover for å få det i gir forover og motsatt, er denne gaffelen ødelagt ville du ikke fått giret uansett.

men settes drev og transom sammen uten at tappen på drev passer i spor på transom kan du få problemer. sjekk der først, kan sees under drevet utenifra mener jeg.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...