viking.24 Startet 3.Juni.2010 Del på Facebook Startet 3.Juni.2010 Hei. Kan noen fortelle meg hvordan jeg skal få ut all motoroljen av en Ford 2725E-motor? Det finnes ingen tappeplugg i bunnpanna som jeg kan se. Har prøvd å suge ut oljen med slange via oljepeilepinnerøret men får ikke ut mere enn 6 liter. Har lest meg fram til at det skal være ca 17 liter på denne. Jeg kontrollerte at nivået sto på max-merket på peilepinnen før jeg begynte. Er meget takknemlig hvis noen kjenner til denne motoren da denne båten er ny for meg (1990-modell)Båten står på land ennå... Sitér dette innlegget Link to post
Bartesam Svart 3.Juni.2010 Del på Facebook Svart 3.Juni.2010 Har to slike i båten min, og det er hull på begge sider i bunnen av bunnpanna på disse. Er hull lenger oppe oxo for å kunne tappe av olje med pumpe. Hadde vært greit med bilder for å kunne komme med goide råd Sitér dette innlegget Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post
Nemo Svart 3.Juni.2010 Del på Facebook Svart 3.Juni.2010 Motorene var levert med forskjellige bunnpanner, hvordan ser bunnpannen ut på din motor. Står motoren helt i vater eller heller den noen vei? Hvis du stikker en helt rein streng ned hullet til peilepinnen til du treffer bunnpannen, så kan du se hvor mye olje det ligger igjen i bunnpannen. Det skal også være tappeplugg på siden av bunnpannen. Den kan være vansklig å komme til. Sitér dette innlegget Link to post
Bartesam Svart 3.Juni.2010 Del på Facebook Svart 3.Juni.2010 Hvis det er bunnpanne som er beregnet på hellende motor, så er det en lastbilmotor som er dumpet ned i båten. Mine bunnpanner tar rundt 19 liter olje, og de har en plugg for å flytte peilepinnen over på andre siden hvis det er ønskelig. Ford Otosan fra Lancing Marine. Sitér dette innlegget Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post
viking.24 Svart 4.Juni.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Juni.2010 Motoren heller bakover ja. Jeg har lyst med lykt og leitet med speil rundt hele og under bunnpanna og kan ikke se noen tappeplugg.(det er veldig trangt under der). Derimot fant jeg et rør med lokk (oljepåfylling??)bak dynamoen på venstre side foran i overkant av bunnpanna. Der er derimot panna på det grunneste. Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 4.Juni.2010 Del på Facebook Svart 4.Juni.2010 Kanskje bartesam har bilder av sine? Usikker på om eg har 2725 eller 2715 motor faktisk...har glemt det ut... Skifter kvar 100t ca siden eg ikkje får ut alt. sist fikk eg 10ltr, gangen før det fikk eg 12. Skal vist bare være 12-13 ltr på min ser det ut som I ford manual står det 17,2 med grunn panne, og 21,2ltr med dyp panne på 2725 motoren. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.