Jump to content

Sliping av bunn på With Dromedille

kfh74

Recommended Posts

Skal du slipe vekk bunnstoffet med 240 papir har du noe å gjøre i sommer ja, garantert! Dette er så finkornet at du knapt vil se at du har slipt. Jeg ville ha brukt eksentersliper med 60-80 papir, da får du avvirkning som viser igjen. Jeg tipper Jotuns råd gjelder matting av gammet bunnstoff før ny påføring, ikke fjerning.

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Ville satset på et maliningsfjernende produkt, har man dårlig tid kan man snu båten opp-ned, legge laken over bunnen på båten og dynke dette med sterk tynner, la det virke en stund og du kan skrelle den gamle skiten bort med en sparkelspade!!! pussepapir korning 60-80 er det lett å slipe inn i gelcoaten! Masker alt annet med plast først, hvis ikke blir det mye klin!

Frihet kan kjøpes for penger. I år er 550 liter med blyfri 95 frihet i massevis!

Tja, da var første "økt" over. Høytrykk og sliping med sandpapir 60. Liten grad av virkning. Er en del år med bunnsmurning som rett og slett ikke vil av. Lurte på om jeg skulle gå opp til type 80, men som nevnt over er det kanskje fare for at det lager en del riper som man man ikke vil ha!? Snu båten opp ned går ikke med overbygg, men kan man virkelig bruke tynner og sparkelspade, vil ikke dette trenge videre inn i skroget? Har tynner nr. 7 fra jotun for hånd!?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...