Jump to content

Holder det med to strøk hammerlakk på utvendig påhengsdel?

Mastiff

Recommended Posts

Over motoren til powertilten (altså den elektriske som driver hydraulikken) sitter noe jeg trodde bare var et deksel. Det var det ikke! Det var statoren til elmotoren også, og den kostet hylende 4000 kroner! Den var ganske godt overflaterustet, men ikke noe langt inn, så jeg brukte Dremel med stålbørste og en vanlig stålbørste og fikk vekk alt løst. Så har jeg lakket to solide strøk med Biltemas hammerlakk. Men spørsmålet er om det er nok, eller om jeg bør ta et tredje strøk. Jeg skal kjøre den til hytta i Mandal i morgen, så lakken bør helst ha tørket til i morgen tidlig. Hvis jeg tar et tredje strøk i kveld, blir det så vidt. Så hva sier ekspertene her på forumet?

Den er ikke under vann, men det kan sprute litt der. Alt annet i området er aluminium.

Redigert av Mastiff (see edit history)

Nå er jo dagen din gått, men min erfaring med bt hammerlakk (fra forlenge side), er at den er veldig tynn og 2 strøk neppe er nok til mye. Bruker selv hammerite(trur det staves slik) da denne har vært tykkere og bedre en andre produkter jeg har prøvd. Nå kan det uansett være at det har skjedd en del over de siste årene :yesnod:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...