Jump to content

Problem med aggregat (G&M)(gir 300volt skal ha 230v)

altmuligbåt

Recommended Posts

Er du sikker på at turtallet ikke har økt av en eller anen grunn. Skal ikke mye til. Lettest måte å måle det med er frekvensteller om du har det. Jeg har et litt mindere G&M agregat. Der er det ingen justering av spenningen. Et par HZ feil gir ca. 20V spenningsendring.

Princess 435 volvopenta_sotw.gif

Pretty Woman, Oslo

Turtallet har vel ingenting med Spenningen å gjøre. Det er turtallet som bestemmer frekvensen...

Om det er kortsluttnings anker. Det vil si generator uten sleperinger og justerbar feltstrøm. Da sitter det dioder i feltet som selv generer feltstrøm. Da er spenningen avhengig av turtallet. Det er slik mitt G&M agregat er bygget. Feil frekvens = feil spenning= feil turtal. Riktig turtall=riktig frekvens=riktig spenning.

Redigert av prin435 (see edit history)

Princess 435 volvopenta_sotw.gif

Pretty Woman, Oslo

Er det noen i norge som selger/ server disse agregatene?

Princess i norge hadde aldrig hørt om det... :headbang:

Og skaffe deller / og informasjon om princess minner meg ofte om hvordan det er og ha en hjemme byggd bil der ingen vet hva som er gjort... :headbang: Verken fabrikken eller importør kan jo noe om hva som :diving: har levert.

Glerder meg til sommeren!!!!!!!!! da skal det BÅTES:o)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...