altmuligbåt Startet 4.Juni.2010 Del på Facebook Startet 4.Juni.2010 Hei alle. Har et Aggregat G&M POWER PLANT. 11MD 10,7KW på 3000RPM 1990 mod Når jeg startet det opp i dag så hadde jeg over 300 volt.. har hat ca 230 før. Noen som har noe tips om hva jeg kan se etter? Sitér dette innlegget Glerder meg til sommeren!!!!!!!!! da skal det BÅTES:o) Link to post
bellen Svart 4.Juni.2010 Del på Facebook Svart 4.Juni.2010 Nå kjenner eg ikkje til aggregatet ditt, men med stor sansynlighet så har du en voltregulator og at denne kan stilles på ved å vri på eit pottmeter. Sjekk instruksjonsboka for generatoren. Sitér dette innlegget Link to post
Fru Jacobsen Svart 4.Juni.2010 Del på Facebook Svart 4.Juni.2010 Jeg har samme aggregatet som du har, uten at jeg kan svare på spørsmålet ditt. Men jeg har verkstedhåndboka på det hvis du trenger det Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
prin435 Svart 4.Juni.2010 Del på Facebook Svart 4.Juni.2010 Er du sikker på at turtallet ikke har økt av en eller anen grunn. Skal ikke mye til. Lettest måte å måle det med er frekvensteller om du har det. Jeg har et litt mindere G&M agregat. Der er det ingen justering av spenningen. Et par HZ feil gir ca. 20V spenningsendring. Sitér dette innlegget Princess 435 Pretty Woman, Oslo Link to post
jonn Svart 4.Juni.2010 Del på Facebook Svart 4.Juni.2010 Senke turtallet til du har 24o-230 vil, så er alt ok... tror jeg Sitér dette innlegget Link to post
eysteind Svart 6.Juni.2010 Del på Facebook Svart 6.Juni.2010 Turtallet har vel ingenting med Spenningen å gjøre. Det er turtallet som bestemmer frekvensen... Sitér dette innlegget Link to post
Loma Svart 6.Juni.2010 Del på Facebook Svart 6.Juni.2010 Kjenner ikke dette aggregatet spesielt men det finnes aggregat som må ha litt last for å gi riktig spenning. Sett på ei lampe eller liknende og sjekk spenninga da. Sitér dette innlegget Link to post
prin435 Svart 6.Juni.2010 Del på Facebook Svart 6.Juni.2010 (redigert) Turtallet har vel ingenting med Spenningen å gjøre. Det er turtallet som bestemmer frekvensen... Om det er kortsluttnings anker. Det vil si generator uten sleperinger og justerbar feltstrøm. Da sitter det dioder i feltet som selv generer feltstrøm. Da er spenningen avhengig av turtallet. Det er slik mitt G&M agregat er bygget. Feil frekvens = feil spenning= feil turtal. Riktig turtall=riktig frekvens=riktig spenning. Redigert 6.Juni.2010 av prin435 (see edit history) Sitér dette innlegget Princess 435 Pretty Woman, Oslo Link to post
altmuligbåt Svart 14.Juni.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Juni.2010 Er det noen i norge som selger/ server disse agregatene? Princess i norge hadde aldrig hørt om det... Og skaffe deller / og informasjon om princess minner meg ofte om hvordan det er og ha en hjemme byggd bil der ingen vet hva som er gjort... Verken fabrikken eller importør kan jo noe om hva som har levert. Sitér dette innlegget Glerder meg til sommeren!!!!!!!!! da skal det BÅTES:o) Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.