Jump to content

mercruiser 1.7 vs. steyr 144


tomgott

Recommended Posts

Det finnes 3-4 brukere som har/ har hatt Mercruiser 1,7DTI. Jeg hadde en i vår Nidelv 690 sport som ble solgt i høst.

 

Motoren har veldig bra gange og overraskende bra kraft til å være så liten som den er. Selv i 690'en som veier opp mot 2 tonn aksellerer en bra og har toppfart på ca. 30 knop.

 

De problemene som jeg er kjent med på motoren er:

1. Oljelekkasje når motoren har vært varm - og så blir kald. Da drypper det noen dråper olje. Løses som reklamasjon (jeg hadde dette problemet - har hørt om andre også)

2. Det spruter litt kjølevæske ut av små luftehull i lokket på ekspansjonstanken - løses ved å ikke ha så mye kjølevæske på motoren

3. Kristian har hatt turbohavari på motoren sin etter 180 timer - ble løst som reklamasjon ut ifra det jeg har hørt

 

Jeg var veldig godt fornøyd med motoren, ytelsene og ikke minst dieselforbruket på min 1,7DTI.

 

Steyr motoren har jeg ikke hørt om før. Generelt er jeg skeptisk til å ha ulikt fabrikat på drev og motor. Det virker for meg som litt uklart hvem som har ansvaret om drevet havarerer.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...