tomgott Posted August 27, 2004 Share Posted August 27, 2004 Vilken av disse to motorane er å anbefale? Er her noken som har erfaring med noen av disse motorane? Quote Link to post
Bitteliten Posted August 28, 2004 Share Posted August 28, 2004 Det finnes 3-4 brukere som har/ har hatt Mercruiser 1,7DTI. Jeg hadde en i vår Nidelv 690 sport som ble solgt i høst. Motoren har veldig bra gange og overraskende bra kraft til å være så liten som den er. Selv i 690'en som veier opp mot 2 tonn aksellerer en bra og har toppfart på ca. 30 knop. De problemene som jeg er kjent med på motoren er: 1. Oljelekkasje når motoren har vært varm - og så blir kald. Da drypper det noen dråper olje. Løses som reklamasjon (jeg hadde dette problemet - har hørt om andre også) 2. Det spruter litt kjølevæske ut av små luftehull i lokket på ekspansjonstanken - løses ved å ikke ha så mye kjølevæske på motoren 3. Kristian har hatt turbohavari på motoren sin etter 180 timer - ble løst som reklamasjon ut ifra det jeg har hørt Jeg var veldig godt fornøyd med motoren, ytelsene og ikke minst dieselforbruket på min 1,7DTI. Steyr motoren har jeg ikke hørt om før. Generelt er jeg skeptisk til å ha ulikt fabrikat på drev og motor. Det virker for meg som litt uklart hvem som har ansvaret om drevet havarerer. Quote Link to post
Recommended Posts
Join the conversation
You can write a topic or comment now, it will be posted after you have registered. If you have an account, sign in now to post with your account.