Jump to content

Öppa Varv 2004  - flere inntrykk


Suzuki

Recommended Posts

årets tur startet med en gedigen syvsoving, men etter noen minutters hektisk aktivitet, kom da Suzuki`en seg avgarde, med retning Orust. Etter noen strekker med heftig kjøring, var vi klare for første Pit-Stop, og GeirKS kom ombord.

 

VI freser nedover svenske motorveier, og som alltid gikk båtpraten livlig, som den ofte gjør mellom gode baatplassen-venner.

 

Vi droppa Vindö, og satte kursen direkte mot Henån ( NAJAD ) .

Når vi ankom, var de nettopp i ferd med å åpne loppemarkedet sitt, så vi var noen av de første inne. Dette var manna... :blush:. Massevis av "til overs" saker var lagt fram, noe var brukt, noe var " ukurant" og masse var nytt.

 

Blant fangsten:

GeirKS  

- fluxgate kompass til Autohelm kr 100

- Strekkfisker digre kr 5 pr stk

- Mastefeste for winch kr 5

- Sikkerhetsbøyle til komfyr i syrefast kr 100

 

Suzuki

- mastefeste for winch kr 5

- Liten portlight, åpningsbar til å sette i stikkøya kr 50

- Rull med ledning, 2,5mm2 100 m kr 100

- Mastefeste til winch type wire, kr 5 ( feilkjøp, overlever sikkert.

 

Andre saker tilsalgs var dører i mahogny til NAJAD, skaper ( til store båter, 44 fot + ), komplett eltavle NAJAD 52 ( DEN HADDE JEG LYST PÅ... :wink: ) pullerter, store blokker til 100 kr stk, osv osv. Dessuten hadde de syrefaste skruer til 50 kr kg. Det burde jeg handlet..

 

Vi spaner litt på båter, og vurderer no polske billigseil. Klart for kaffe. Vi har også opprettet kontakt med GungaDin, så praten over kaffen tar tid..

 

Deretter er det Kungsviken ( MALØ ) for tur. Igjen titter vi, vurderer no brukte båter ( bla a en sliten NAJAD 34, stakkars eier som vil ha 600K for den, vi ønsker deg lykke til.. ) og masse deilig nytt. En ny MALØ 39 har TO ankervinsjer på baugen, eieren er kanskje av den forsiktige typen ?

 

Jammen bjuder ikke MALØ på kaffe og kanelsnurrer i år også, i tillegg til saft..

 

Deretter går ferden til Ellös.

 

Vi starter systematisk med gjennomgang av utstyrsstand blir vi enige om. Virring rundt er avlegs, kan jo risikere å gå glipp av noe. Vi spaner, glaner og diskuterer. Jeg faller pladask for det nye monteringsutstyret fra NOA ( det finnes langt mer enn mange er klar over.. ) mens GeirKS fnyser, " aluminium". Jaja - trenger ikke være enige om alt heller.. Vi kikker litt mer på utstyr, og oppdager at klokka nærmer seg 16oo. Vi trenger mat. Burgerne er like stusselige som i fjor, jazzbandet er like støyende som i fjor ( og får like lite applaus.. ) og vi entrer båtbryggene. Vi snirkler oss frem, og årets bombe kommer for en dag da GeirKS og undertegnende entrer en BAVARIA. Husker ikke størrelsen, men tror det var en 36 foter.. Forkøya er full av vann ( er ikke BAVARIA vanntett ), jeg knekker nesten ( jada, veit jeg burde ete mindre ) luka over badestigen når jeg "bumser" ned på den, og skruene ( parkerskruer i båt, say no more ) på hengslene til luka ned i stuerom er i ferd med å ramle ut. I tillegg til at hengslene slarker no skikkelig.. Jaja - et sted må de vel spare inn de 1.600 000 SEK som båten er billigere enn en HR 37.. Men parkerskruer da gittt..

 

Vi glaner litt mer, bla.a på OVERSEAS 40. Jøje meg for en båt... MOTIVA får også besøk, ikke lett å se at dette er stålbåt. Skikkelig flott, reine hjemmet.

 

Vi tar en tur opp i produksjonen, der var det som i fjor. Masse uferdige båter. Skjer det ikkenoe der mellom messene tro ? Ikke rart det er bestillingstid på de båtene, hvis det bare jobbes 3 dager i året.

 

Slitne og mette på inntrykk ble kursen satt hjemover. Tom. svenskehandel på svinesund ble det tid til, og litt kjøttdeig og skinkesteik ble forsvarlig bragt ombord i Suzuki`n.

 

Og det var det, neste helg er det Båter i Sjøen. Gidder jeg det tro ?

 

Suzuki

 

 

   

No boat needed..

Link to post
Share on other sites

Hej Suzuki o GeirKS !

 

Det var trevligt o mötas, o mycket båtsnakk, alltid lika kul !  :sleep:

 

fikk kjöpt  3 stk lyddempere til Ebersprächern för 100kr/stk    ordinarie pris på Hjertman 550kr/stk

 

Sikkerhetsbøyle til komfyr i syrefast kr 50, kjöpte 2stk (men ingen passa  ca 2cm för kort,

tydligen gjord för engelsk komfyr!,  :blush:)

 

 

Den her var iallafall en positiv överaskning igår,

en holländsk skönhet, den var veldi veldi fin.......... :wink:

drömme går ju alltid...........ca 6 milj pix !

 

Bilde

Bilde

http://www.contestyachts.com

S/Y Gunga Din

Link to post
Share on other sites

Var også en tur på Orust, men gikk ikke så grundig til verks som herrene Suzuki og GeirKS. Blir som regel litt stressa når det er så mye folk samlet på et sted.

 

Masse båter utstilt. Hoppet stort sett over de største slagskipene, og de jeg har sett før, men jeg fant faktisk en båt jeg likte veldig godt og som jeg ikke har sett før, og det skjer ikke så ofte. :rolleyes:

 

Båten heter Faurby 396. Den likte jeg, og jeg likte også representantene fra verftet.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...