olympic 21 Startet 8.Juni.2010 Link til dette innlegget Startet 8.Juni.2010 Har vært å handlet Selco 18 den har hatt bensinlekasje i tanken så skummet er fult av bensin har tatt ut alt under tanken men er redd for at det er mer vidre bakover der er ca 2-3 cm som er vått ned mot skroget er det noen her som har gjort denne jobben på lik båt forøvrig har en gått amokkkkk med skum i hele forpiggen lite pent . Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 9.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2010 Vil ikkje bensinen fordampe om du passer på tilgang til frisk luft ei tid? I utgangspunktet trudde eg at skum gikk i opløsning av bensin. Har ikkje jobba mykje med det i båt. Du har forsøkt på nokre bilder, det trur eg gikk skeis. Ligger litt tips til opplasting av bilder om du søker etter det Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
olympic 21 Svart 9.Juni.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2010 noe skumm 3sekker fulle det stanker bensin har skjært ut noe mer i dag men frykter at jeg må skjere ut dørken ikke det at jeg ser noe problemer med det og ta ut alt av skumm men det er hva en skal gjøre har sett en isvenske han fylte opp med skumm saget bort det som ble formye støpte dørken oppe på .har fløyet gjennom luften med en slik før motoren holdt på å komme ut da propelen var i luften da båten traff vannet trodde jeg hele bunnen kom inn i båten men nei da sterke saker orginal. det var en helt ny Selco 18.strever litt med å få bildene utmen det skal nok gå.går nok ikke å lufte ut dette om det ligger bensin til hekken skummet tåler bensin ser det ut som dete er gammel bensin lukter død/ Sitér dette innlegget Link to post
olympic 21 Svart 9.Juni.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2010 Sitér dette innlegget Link to post
olympic 21 Svart 30.Juni.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2010 her har det vært støpt inn en metallplate benker hum her er nok å gjøre. motor motor nye frostplugger skal inn. dette var et av mine prosjekt ble til Selco. noe andre her med lik båt ?? Sitér dette innlegget Link to post
68 GT Svart 2.August.2010 Link til dette innlegget Svart 2.August.2010 Jeg har ikke maken båt,men har du noen oppdateringer? Sitér dette innlegget Ekte mannfolk bruker lastebildekk som fendere........ Link to post
olympic 21 Svart 3.August.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.August.2010 det har været noe lang siesta nå men det vil komme . Sitér dette innlegget Link to post
olympic 21 Svart 10.August.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.August.2010 det har været noe lang siesta nå men det vil komme . Har nå tatt meg i nakken skrudd av drevet tat fram motoren fjernet skjoldet og der kom forundringspakken fram lageret i svinghjulshuset defekt til de grader begge belgene og kjølevannsslangen må byttes og simeringer ,må skifte den slangen som går på utsiden av girwaieren også div oringer og nye bolter gjennom akterspeilet Aktersspeilets forsterkning kan selges som matjord ferdi kompost.ser flere har noe blanede erfaringer med lakkering av båt jeg sprøytet dekket i juli men det var 25 kansje mer grader i luften alt for varmt ser Jotun anbefaler 15 til 20 grader det tørket før en fikk blunket tørket i sprøyta å men den lakken tåler mye ,har slipt ned APPELSINEN er nå slipet ned igjen .Jeg har lakkert mange biler der er 20 grader yperlig å sprøyte i blir blangt og pent ,men den lakken tåler ikke så mye som båtlakken mener jeg ELLER????.Noen som har vært bortig att forsterkninhen er kileformet??jeg måler min til 6cm under drevet og 5cm over drevet.tengte å lime inn 3x22mm krysfiner limt sammen med Epoxy og lime de fast med Epoxy til skroget så en par lag med duk og PolYester noen med erfaring med dette her ??Takker da for svar eventuelt noe bilder er en drittjobb tenker jeg skal skjære ut i morgen så i et blad de byttet på en CORONET DA TOK DE IKKE UT DET SOM VAR TØRT OG FINT DE LIMET KANT I KANT ER DET LURT ??. Sitér dette innlegget Link to post
olympic 21 Svart 11.August.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.August.2010 bunnstoff skrapt av rengjort motor tatt løs lager finito Hekk kompost https://baatplassen.no/bildearkiv/22/22363/cimg2753.jpg ] Munkholmen Fuglevikstranda en av mine andre innteresser denne hadde jeg i 9år 621godkjent Honda Chopper 915ccm. noen her som klør efter vinter prosjekt?? Sitér dette innlegget Link to post
olympic 21 Svart 4.Oktober.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2010 flere bilder matjord mer akterspeil mye bøss Sitér dette innlegget Link to post
olympic 21 Svart 16.Desember.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Desember.2012 noe nye bilder har støpt inn 2x22mm vanfast kryssfiner 3lag duk først så en plate så et lag duk og en plate til så duk ca 25cm inn på plate og inn på skroget før 3 nye lag duk/polyester.da første plate var tørr i poliesteren ble det tømt på epoxy i lett majones konsistens til alle hullrom mellom platen og skroget var (hel ved)da det var tørt ble neste plate limt og fylt opp lik den første før de siste lagene ble lagt på grivslipt kryssfinner for god vedheft god rengjøring med aceton før liming regner med at dette henger på noen år. Har problemer med bilder de er for store og da jeg trykker på kopiere skjer det ingen ting ??? noen tips Sitér dette innlegget Link to post
olympic 21 Svart 7.Januar.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2014 (redigert) Har nå fått ferdig akterspeilet la 3 lag duk/polyester før første plate "vannfast lim" så et lag duk så ny plate 2 plater på 22mm vær seg så en duk som gikk 25cm inn på platen og inn på skroget så 3 lag duk med overlapp fylte opp dagen efter støping med epoxy i mellom skrog og platen der det var hullrom virker som hel ved nå.Har også kjøpt inn en del Teak plater til ny innredning samt dørken nye stoler ,mahogni /rustfri ratt ,lanterner Pullere,og instrumenter ,skottbekledning .Men er det noen som kan si meg hvor en kan få kjøpt 1/2" Vognbolter til å skru fast skjoldet til Hekken Volvo Penta har men 1650kr for 6 bolter er drøyt PS noen med tips da bildene ikke vil koppiere tar det lang tid eller kommer bildet opp med det samme??Hadde håpett å få baljen ut i MAI 2014 Redigert 7.Januar.2014 av olympic 21 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Møkkalasset Svart 8.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2014 https://baatplassen.no/i/topic/96401-hvordan-legge-inn-bilder/ Sitér dette innlegget Link to post
okristi Svart 27.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2014 Hadde håpett å få baljen ut i MAI 2014 Er "baljen" sjøsatt? Sitér dette innlegget fjord.prosjektblogg.no selco.prosjektblogg.no Link to post
olympic 21 Svart 14.August.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.August.2014 Nei baljen er ikke klar ennå prøver å laste opp bilder har de på en side her men får de ikke inn her på forumet trykker på bilde og så på kopierknappen der kommer ok fram men ikke noe bilder noen som har tips og tips til gva som holder best da jeg skal montere skjoldet nå 280 VP slik at det blir tett mot skroget og brukes det noe tetnings middel på de oringene de på svinghjulshuset jeg skal bruke de harde får motoren henger i løse lufta ja uten motorfester. Sitér dette innlegget Link to post
Selco18Myking Svart 21.April.2015 Link til dette innlegget Svart 21.April.2015 Hei. Jeg tar meg den friheten å legge ut et bilde av min ny innkjøpte Selco 18. Dette er ett totalt restaurerings prosjekt hvor jeg må bygge opp båten fra bunn av. Blir spennende da det er første gang jeg begir meg ut på et slikt prosjekt som dette. Har hatt båten i en uke nå, og har fått revet ut alt innvendig så det neste blir å skjære ut gulvet for å fjerne skummet for så og støpe nye spanter og ny dørk oppå der igjen. Da er det bare resten igjen, hehe Kunne noe forresten gitt meg svar på hva denne båten heter mer enn bare Selco? Den er 18fotmog med utenbords motor. Avlukket cabin Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 21.April.2015 Link til dette innlegget Svart 21.April.2015 montro om det er selcab den kalles Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
olympic 21 Svart 22.April.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.April.2015 Selco 18 Selcab er vel riktig .Er det noen her inne som vet hvordan jeg får inn bilder har lagt inn før men da jeg trykker på kopier skjer det ingen ting ?og hvordan var det en lastet opp bilder inn til Baatplassen til det albumet vi har der.finner liksom ikke noe å trykke på er en stund siden jeg har vært her men tengte å legge inn nye bilder av framgangen av Balja. Sitér dette innlegget Link to post
okristi Svart 23.April.2015 Link til dette innlegget Svart 23.April.2015 (redigert) Selco 18 Selcab er vel riktig .Er det noen her inne som vet hvordan jeg får inn bilder har lagt inn før men da jeg trykker på kopier skjer det ingen ting ?og hvordan var det en lastet opp bilder inn til Baatplassen til det albumet vi har der.finner liksom ikke noe å trykke på er en stund siden jeg har vært her men tengte å legge inn nye bilder av framgangen av Balja. Ja det stemmer at Selco 18 Selcab er navnet på modellen med lukket kabin og Seltour på modellen med åpen kabin. Tips for å legg inn bilder finner du her Flott med litt bilder av fremgangen Redigert 23.April.2015 av okristi (see edit history) Sitér dette innlegget fjord.prosjektblogg.no selco.prosjektblogg.no Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.