Jump to content

Stavanger Poker Run - blir det begrensninger for andre på sjøen?

Hafrsfjord

Recommended Posts

For dere som er lokalkjent, er dette midt i leia alle småbåtene bruker?

- Fartsområdet blir mellom Hjelmeland og Sjernarøyene, sier Olseth

Utenom fartsområdet skal alle kjøre bak en følgebåt, så det høres vel ikke direkte spektakulært farlig ut.

Tydelig at de samarbeider med politiet om avviklingen for å få en god løsning for alle, men det er selvsagt lov til å svartmale....

Ja, at 15-20 båter passerer i samlet flokk bak en følgebåt som garantert har fått instrukser om lovlig fart i traseen de skal holde av Politiet, er selvsagt nok til å ødelegge en hel dag på sjøen.

Nå har jeg ikke vært på fjorden i Stavanger-traktene, men en julidag rundt Hankø eller på Hvalersiden kurerer fort "krav" om å være på sjøen alene.

Min erfaring er at de som deltar i organisert aktivitet på sjøen ikke er de som gir meg mest hjerteflimmer.

Men nå gidder ikke jeg bruke så mye energi på de med Princess 50 som passerer i halvplan ti meter unna så lenge jeg klarer å vri baugen på snekka mot bølgene. Min Polar 22 er bygd for å tåle en del sjø, og min båt er velsignet ren for nips og løse gjenstander.

Jeg vil forsiktig hevde at min båt er forberedt på å møte både sjø og andre båtfolk uten at kapteinen surner av den grunn.

Med ønske om god sommer og flatt vann, for de som er avhengig av det :wink:

Redigert av Honduras (see edit history)

Er Ryfylke virkelig ikke større enn at det er plass til alle? confused.gif

Klart det er plass til alle! Bare husk å gjøre som Syvertsen skriver inntil han får forandret sjøveisreglene:

Inntil reglene blir endret, oppfordrer vi alle båtfolk til å vise hensyn og omtanke overfor sjøens myke trafikanter. Det å stå på "krava" i de nåværende Sjøveisreglen er rett og slett bare for dumt!
wink.gif

Neste år må nok Poker Run holde seg unna padlestiene.....eek.gif

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...