Hafrsfjord Startet 9.Juni.2010 Link til dette innlegget Startet 9.Juni.2010 Blir det begrensninger i ferdselen for "vanlige folk" på sjøen i forbindelse med Stavanger Poker Run? Noen som vet? Kan en like godt holde seg hjemme på lørdag? http://www.aftenbladet.no/lokalt/ryfylke/1216458/Fri_fart_i_aar_ogsaa.html Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 9.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2010 For dere som er lokalkjent, er dette midt i leia alle småbåtene bruker? - Fartsområdet blir mellom Hjelmeland og Sjernarøyene, sier Olseth Utenom fartsområdet skal alle kjøre bak en følgebåt, så det høres vel ikke direkte spektakulært farlig ut. Tydelig at de samarbeider med politiet om avviklingen for å få en god løsning for alle, men det er selvsagt lov til å svartmale.... Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Hafrsfjord Svart 9.Juni.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2010 Nå skal jo starten gå fra Engøy og det er jo "midt i Stavanger". Jeg regner vel med at det ikke blir "dorgefart" de bruker fra start av heller så en får nok heller satse på andre aktiviteter enn båtliv denne dagen Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 9.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2010 (redigert) Ja, at 15-20 båter passerer i samlet flokk bak en følgebåt som garantert har fått instrukser om lovlig fart i traseen de skal holde av Politiet, er selvsagt nok til å ødelegge en hel dag på sjøen. Nå har jeg ikke vært på fjorden i Stavanger-traktene, men en julidag rundt Hankø eller på Hvalersiden kurerer fort "krav" om å være på sjøen alene. Min erfaring er at de som deltar i organisert aktivitet på sjøen ikke er de som gir meg mest hjerteflimmer. Men nå gidder ikke jeg bruke så mye energi på de med Princess 50 som passerer i halvplan ti meter unna så lenge jeg klarer å vri baugen på snekka mot bølgene. Min Polar 22 er bygd for å tåle en del sjø, og min båt er velsignet ren for nips og løse gjenstander. Jeg vil forsiktig hevde at min båt er forberedt på å møte både sjø og andre båtfolk uten at kapteinen surner av den grunn. Med ønske om god sommer og flatt vann, for de som er avhengig av det Redigert 9.Juni.2010 av Honduras (see edit history) Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Eppa Svart 9.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2010 For dere som er lokalkjent, er dette midt i leia alle småbåtene bruker? - Fartsområdet blir mellom Hjelmeland og Sjernarøyene, sier Olseth Dette er langt inne i Ryfylke, ca. 20 nautiske fra Stavanger. Er lite båter normalt i dette området. Jeg har hytte der inne og vil nok få med meg dette fra noe avstand i helgen. Sitér dette innlegget Link to post
P35 Svart 9.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2010 (redigert) Er Ryfylke virkelig ikke større enn at det er plass til alle? Redigert 9.Juni.2010 av P35 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
alfb Svart 9.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2010 (redigert) De er plass i bøtter og spann Kom dere på sjøen, det er bare helt nydelig nå. Har nettopp hatt meg en tur "toppløs" - nydelig, grønn sjø og flatt hav. Nå ligger jeg og venter på mannskapet (frue&et par avkom) som kommer med grillmat og stæsj Redigert 9.Juni.2010 av alfb (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Håp Svart 9.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2010 Er Ryfylke virkelig ikke større enn at det er plass til alle? Klart det er plass til alle! Bare husk å gjøre som Syvertsen skriver inntil han får forandret sjøveisreglene: Inntil reglene blir endret, oppfordrer vi alle båtfolk til å vise hensyn og omtanke overfor sjøens myke trafikanter. Det å stå på "krava" i de nåværende Sjøveisreglen er rett og slett bare for dumt! Neste år må nok Poker Run holde seg unna padlestiene..... Sitér dette innlegget Link to post
KaRsK Svart 9.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2010 så lenge været holder seg som nå , så skal ihvertfall jeg ta turen inn :) Sitér dette innlegget Link to post
Troll 20 Svart 9.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2010 Om det er førtskommende lørdag vi snakker om her så er det meldt stiv til sterk kuling fra nord-nordvest, så det spørs om det blir noe særlig til farstetappe i det heile tatt... Er jo Nordsjørittet på lørdag, og da er det jo som regel motvind Sitér dette innlegget Troll 20 Kommedal 27Coronet 26 Family Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.