Jump to content

Polar 320 cabincruiser


teris

Recommended Posts

Hei

Er det noen som kjenner til Polar 320 eventuelt har erfaringer, intressert i bilder, motorinstallasjon osv.

Teris

Polar 320 er vel tidligere Fjord 900 Dolphin, som på slutten av fjordperioden het  Fjord 960 så vidt jeg husker. Kom med 1xAQAD41, 2xAQAD31 og 2x AQAD41, alle med drev. Tradisjonell åpen cabincruiser. Høy kvalitet på alle detaljer da den het Fjord. Billige løsninger og dårligere kvalitet som Polar. Produsert i dag i Polen.

Se ellers på erfaringsdatabasen under Fjord 900 Dolphin

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

En kamerat av meg bygde en slik som halvfabrikat, det var en av de første som var støpt i Polen. Dette var vel 99 han holdt på med denne. Kvaliteten på støpearbeidet var helt greit og fullt på høyde med det jeg har sett på andre båter. Det var miligens litt vel tykt enkelte steder.

Det er en flott båt med fine linjer og god plass. Han hadde en enkel KAD43 med DP drev og det funket greit. Han solgte båten etter relativt kort tid pga. lite bruk, jobben tar av og til for mye av tiden... i allefall når man er ukependler.

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Produsert i dag i Polen.

Polar i Polen  :puke:  Det var nytt for meg. Er det ikke Polar Plast i Grimstad. Produksjonen ble vel flyttet derfra til Telemark for en liten periode, men trodde at det var tilbake i Grimstad igjen med produksjon av Polar 20 og 22, samt den større 310 fly. Det er i alle fall båtproduksjon i de samme lokalene som Polar hadde for kort tid siden. Du kan jo prøve tlf 37 25 19 00.
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...