Jump to content

Hvordan få åpnet dekksluka?

PanPan

Recommended Posts

Sjøvann og aluminium er gjerne en dårlig kombinasjon....... Du hadde sannsynligvis hatt en betydelig enklere og greiere jobb med demontering om du hadde vært obs på problemet da det begynte å bli treigt......

Utfyllende kommentar: Sjøvannsbestandig eloksert aluminium er et utmerket materiale i... ja nettopp, sjøvann! :sailing:

Mitt problem oppsto i et vinteropplag. Det ble en forrykende storm hvor sjøsprøyten sto langt innover opplagsplassen. Dermed fikk jeg sjøsprøyt innover dekket under presseningen, noe jeg ikke ble obs på før på våren. Det er saltavleiringer som er u-løkka i mitt tilfelle. :eek:

Følte meg ikke så høy i hatten da jeg sto på Økern apotek i arbeidstøy ( passe slitt ) og skulla ha X stk mindre sprøyter og Y stk store sprøyter, samt engangshansker...

Betjeningen overså glatt noe mumling om "epoxy" og "båt"... :sailing::eek: :eek:

Er kanskje vanligvis noe mer tvilsomt klientell som handler sånt ?

Suzuki

Jeg følte meg også litt rar da jeg fylte en klystersprøyte med fett. Jeg hadde glemt å fylle pakkboksen (type volvokondom) med fett før jeg sjøsatte. Klysteret har en fleksibel slange i enden, så den var lett å lure inn mellom aksling og pakkboks.

All I ask is a tall ship and a star to steer her by

Utfyllende kommentar: Sjøvannsbestandig eloksert aluminium er et utmerket materiale i... ja nettopp, sjøvann! :smiley:

Mmnnnjjooooo... men når elokseringen blir slitt, slik den gjerne gjør der mekanisk påvirkning forekommer, vil aluminiumen oksydere og oksydet tar større plass på samme måte som rust.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

• Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.

Mmnnnjjooooo... men når elokseringen blir slitt, slik den gjerne gjør der mekanisk påvirkning forekommer, vil aluminiumen oksydere og oksydet tar større plass på samme måte som rust.

Det er jo mye i det du sier! Nå er neppe dette som inngår i lukkeren/mekanismen til luka mi slitt i den forstand, overflaten er pen og inntakt, så oksidasjon har ikke skjedd pga slitasje, tror jeg (hvis det i det hele tat er oksidert). :smiley:

Det er jo mye i det du sier! Nå er neppe dette som inngår i lukkeren/mekanismen til luka mi slitt i den forstand, overflaten er pen og inntakt, så oksidasjon har ikke skjedd pga slitasje, tror jeg (hvis det i det hele tat er oksidert). :smiley:

Jeg tenkte nå mest på det som er inni mekanismen, det du ikke ser før du har fått det i beter.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

• Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.

Så inspirerende man er i dag, da Thor! :smiley:

Jeg vil prøve alle gode råd. Får jeg ikke dette opp bytter jeg luka. Og da kan vi jo ta en *post mortem*! Så jeg fastholder at det vil vise seg! :smash:

Ja,har litt små-mansen tror jeg? Rekker ikke til Drammen før stengetid så jeg er litt sur. :smiley:

eller

Nu börjar det likna något............

en del byter ju bil när askkoppen er fylld............

du borde varit med her nere på Orust i helgen,  

Lukan har gått i baklås - får kjöpe ny båt !

S/Y Gunga Din

du borde varit med her nere på Orust i helgen  

Jepp, mener jeg så noe luker på NAJAD-VARVENS Garagesalg... :smiley: Billige var de å, kunne sikkert fått lurt no sånne på en HR eier som ikke er så opptatt av kvalitet ( ettersom de var vraket av NAJAD`s kvalitetskontroll mener jeg..

Suzuki - fikk seg portlight til stikkøya, mangler hengsler ellers komplett til kr 100,-

No boat needed..

Hvorom allting er, når thor i sin kreativet er kommet til å tømme askebegeret på E-18, da er det kanskje en passende anledning til å si:

:flag:Mange takk for mange konstruktive bidrag, får jeg ikke opp luka med hjelp av sise rådene, ja da lar det seg ikke gjøre! :smiley:

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...