Sleipner93 Startet 10.Juni.2010 Del på Facebook Startet 10.Juni.2010 Hei. Er det noen som har tips hvor jeg kan få tak i en rimelig vekselretter 12-220v? Hadde en tidligere på 600w, denne var ypperlig og ga nok effekt og jeg sikter i den effektklassen. Denne fikk jeg kjøpt på Clas Ohlson, men nå ser jeg de ikke har 600w utgaven på nettsiden lenger og 300w blir litt lite.. Sinuskurve er ikke nødvendig. Prisklasse - rundt 1000,-. Tips? Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 10.Juni.2010 Del på Facebook Svart 10.Juni.2010 Seatronic har 500 watt til 595,- http://seatronic.no/invertere-c-76/inverter-powersaver-p-2186 og 750watt til 995,- http://seatronic.no/invertere-c-76/inverter-powersaver-p-2187 Sitér dette innlegget Link to post
Sleipner93 Svart 10.Juni.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Juni.2010 Den var ikke dum du, jeg skal sjekke med PC laderen ikveld hvor mye den trekker, er i hovedsak det den skal drive og eventuelt mobillader, men pcen trekker neppe mer enn 500w... Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 10.Juni.2010 Del på Facebook Svart 10.Juni.2010 Da trenger du jo ikke så store ?..Se på denne: http://www.dinside.no/843352/powercan-bruk-koppholderen-til-noe-fornuftig varenummer 135-71 se nettbutikker.. ca 390,- Sitér dette innlegget Link to post
Sleipner93 Svart 10.Juni.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Juni.2010 Kanskje det er nok med 300w da ihvertfall... Skal sjekke på laderen ikveld men har den ikke her.. Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 10.Juni.2010 Del på Facebook Svart 10.Juni.2010 Som regel ikke mer enn 90 watt på de ! 19 volt, 4,7 amp. pleier det å stå (=90 watt) Sitér dette innlegget Link to post
Sleipner93 Svart 10.Juni.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Juni.2010 Da burde det nok holde med 300w. Mindre strømforbruk også da vel.. Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 10.Juni.2010 Del på Facebook Svart 10.Juni.2010 Nei det som kan være fordelen med de små ! De trenger ikke kjølevifte og trekker bare ca 8% av hva du belaster de med. Så kan du koble rett på sigarett-tenner uttaket ! (de får du ikke lov å trekke ut mer enn 150 watt av) Om du ønsker å dra ut mer enn 150 watt så må du koble rett på batteriet helst ! Uannsett hva du velger så bør du ha kortest mulig vei fra batteri til inverteren (alternativ 6-8 kvadrats kabler ) Sitér dette innlegget Link to post
Junke Svart 10.Juni.2010 Del på Facebook Svart 10.Juni.2010 Kjøp heller en 12V PC powersupply. (f.eks) targus). Min kan også brukes på ulike PC'er og 220V. De er mye mindre effekt tap i, og kan brukes både i bil og båt og noen i fly. Sjekk f.eks clas olsson eller elkjøp Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 10.Juni.2010 Del på Facebook Svart 10.Juni.2010 Kjøp heller en 12V PC powersupply. (f.eks) targus). Min kan også brukes på ulike PC'er og 220V. Jojo, men inverteren kan du bruke til alt annet enn pc også.. TV, mobillader, arbeidslampe når du mister noe "under der" osv. Jeg har egen pc-dc-lader, men en inverter er alltid om bord i tillegg ! Kjekk å ha ! Sitér dette innlegget Link to post
Junke Svart 11.Juni.2010 Del på Facebook Svart 11.Juni.2010 Jojo, men inverteren kan du bruke til alt annet enn pc også.. TV, mobillader, arbeidslampe når du mister noe "under der" osv. Jeg har egen pc-dc-lader, men en inverter er alltid om bord i tillegg ! Kjekk å ha ! Enig med dette. Jeg oppfattet det som at det var hovedsaklig til PC denne skulle brukes. 12v mobillader har vel de fleste i tilegg. Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 11.Juni.2010 Del på Facebook Svart 11.Juni.2010 (redigert) Smart den til koppholderen (det har vi jo nok av!) Beregnet for laptops i bil, men like grei å ha i båten ! Redigert 11.Juni.2010 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 11.Juni.2010 Del på Facebook Svart 11.Juni.2010 Jula har en tilsvarende, til ca samme pris! Hendig å kunne sette den i en koppholder da, og den kan jo være grei å ha med på biltur også... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Snekker'n Svart 13.Juni.2010 Del på Facebook Svart 13.Juni.2010 Biltema har: 150w til 399,- 600w til 799,- 1000w til 1299,- Sitér dette innlegget Buster X med Yamaha 70 Link to post
BareTor Svart 23.Juni.2010 Del på Facebook Svart 23.Juni.2010 Til PC ville jeg benyttet "Sinus" invertere for ikke å få noe problemer med pc'n eller batteriet. Invertere fra Alternativ Energi er et godt alternativ http://www.alternativenergi.no/subdet5.htm Har forøvrig en liten inverter fra Clas Ohlson som jeg bruker til PC. Sitér dette innlegget Link to post
Sleipner93 Svart 24.Juni.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Juni.2010 Dette fikk jeg beskjed om sist gang også, men da hørtes det ut som jeg MÅTTE ha Sinus for i det hele tatt å få det til å fungere med PC. Men dette fant jeg ut ved den gamle inverteren jeg hadde at jeg ikke trengte. Nå kjører jeg den bærbare pcen på en 150w inverter fra Maritim og det har til nå i 5-6 dager fungert helt utmerket. Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 25.Juni.2010 Del på Facebook Svart 25.Juni.2010 Alle originale ac-adaptere til laptops har PFC, som står for Power Factor Correction. Dette sørger for at strømmen inn i maskinen alltid har ekte sinuskurve ! Så det er ikke noe problem å bruke invertere med modifidest sinus ! På stasjonære er det ikke så mange som har det, så der må man se ann ! (Det står PFC på poweret i så fall) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.