Jump to content

Rimelig 12-220v vekselretter

Sleipner93

Recommended Posts

Hei.

Er det noen som har tips hvor jeg kan få tak i en rimelig vekselretter 12-220v? Hadde en tidligere på 600w, denne var ypperlig og ga nok effekt og jeg sikter i den effektklassen. Denne fikk jeg kjøpt på Clas Ohlson, men nå ser jeg de ikke har 600w utgaven på nettsiden lenger og 300w blir litt lite..

Sinuskurve er ikke nødvendig.

Prisklasse - rundt 1000,-.

Tips?

Nei det som kan være fordelen med de små ! De trenger ikke kjølevifte og trekker bare ca 8% av hva du belaster de med. Så kan du koble rett på sigarett-tenner uttaket ! (de får du ikke lov å trekke ut mer enn 150 watt av) Om du ønsker å dra ut mer enn 150 watt så må du koble rett på batteriet helst ! Uannsett hva du velger så bør du ha kortest mulig vei fra batteri til inverteren (alternativ 6-8 kvadrats kabler :wink: )

Kjøp heller en 12V PC powersupply. (f.eks) targus). Min kan også brukes på ulike PC'er og 220V.

Jojo, men inverteren kan du bruke til alt annet enn pc også.. TV, mobillader, arbeidslampe når du mister noe "under der" osv. Jeg har egen pc-dc-lader, men en inverter er alltid om bord i tillegg ! Kjekk å ha !

Jojo, men inverteren kan du bruke til alt annet enn pc også.. TV, mobillader, arbeidslampe når du mister noe "under der" osv. Jeg har egen pc-dc-lader, men en inverter er alltid om bord i tillegg ! Kjekk å ha !

Enig med dette. Jeg oppfattet det som at det var hovedsaklig til PC denne skulle brukes. 12v mobillader har vel de fleste i tilegg.

• 2 uker senere...

Dette fikk jeg beskjed om sist gang også, men da hørtes det ut som jeg MÅTTE ha Sinus for i det hele tatt å få det til å fungere med PC. Men dette fant jeg ut ved den gamle inverteren jeg hadde at jeg ikke trengte.

Nå kjører jeg den bærbare pcen på en 150w inverter fra Maritim og det har til nå i 5-6 dager fungert helt utmerket.

Alle originale ac-adaptere til laptops har PFC, som står for Power Factor Correction. Dette sørger for at strømmen inn i maskinen alltid har ekte sinuskurve ! Så det er ikke noe problem å bruke invertere med modifidest sinus ! På stasjonære er det ikke så mange som har det, så der må man se ann ! (Det står PFC på poweret i så fall)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...