Jump to content

bravo 3-kommer sent i gang

Piotr

Recommended Posts

Kjenner ikke spes til Bravo 3, men kan det være mulig at girvaieren ikke her helt riktig justert (at den drar lengre mot reverssiden) og at kombinasjonen av slitasje på drevet (gripekonen) og mer slark i vaieren over tiden medfører at problemet dukker opp nå?

Hadde prøvet og justere vaieren litt mer i "forover" possisjon ved kontrollboksen og sett om det gjør noen forskjell...

Mvh. SAP

Stemmer, tannhjulene er kon innvendig og den delen som dyttes opp og ned mellom de er kon motsatt vei. Motstanden i propellen sammen med kraften fra akslingen gjør at disse presses sammen. Det er også to fjærer som presser konen opp/ned første stykket når den forlater nøytral. Tannhjulene er glatt på innsiden mens konen/cluchen har ringer rundt. Jeg vil tro det er disse ringene som slites ned. Da jeg åpnet ett av mine drev kunne jeg ikke se/kjenne forskjell på ny og gammel kon. Satte tilbake det gamle...

Redigert av Frøken Fryd (see edit history)
  • 4 uker senere...

Nå er jobben gjort. Skiftet kon og nå kobler det med en gang. Måtte justere litt veieren,det slo på den etter jeg satte på drevet. Ellers høres det et smell ved giring men har fått fortalt at det er vanlig med ny kon ?? Jobben og kon kostet 6500,- pluss løft opp og ned ble det nesten 8000,- Skal ut på mot Bolærne så får håpe alt blir bra... :sailing:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...