Piotr Startet 10.Juni.2010 Del på Facebook Startet 10.Juni.2010 Har Mercuiser 2,8 Dtronic med Bravo 3 drevet fra 2005 og i det siste når jeg girer framover så kommer det først i gang etter ca 2 sekunder...Med revers er det ikke noe problem. Noen som har erfaring med noe lignende ?? Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 10.Juni.2010 Del på Facebook Svart 10.Juni.2010 Kjenner ikke spes til Bravo 3, men kan det være mulig at girvaieren ikke her helt riktig justert (at den drar lengre mot reverssiden) og at kombinasjonen av slitasje på drevet (gripekonen) og mer slark i vaieren over tiden medfører at problemet dukker opp nå? Hadde prøvet og justere vaieren litt mer i "forover" possisjon ved kontrollboksen og sett om det gjør noen forskjell... Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Frøken Fryd Svart 10.Juni.2010 Del på Facebook Svart 10.Juni.2010 Jeg tror også dette er vaierjustering, den slurer nok i problemgiret før det er kommet skikkelig i gir. Du kan begynne med å justere vaieren iallefall. Sitér dette innlegget Link to post
Brumle Svart 11.Juni.2010 Del på Facebook Svart 11.Juni.2010 Slitt kon ja..hadde samme proplemet for et par år siden...med Bravo 2 2005 mod, måtte skifte kon... og justere wire, det skal høres et kontant smell når den settes i gir Sitér dette innlegget Link to post
Piotr Svart 11.Juni.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Juni.2010 Skal prøve med å justere veieren først. Det er ikke noen ulyd eller smell når jeg skifter gir så det er forhåpentlivis bare justerings greie...håper jeg. Kommer tilbake om det har lykkes ! Sitér dette innlegget Link to post
Erik65 Svart 11.Juni.2010 Del på Facebook Svart 11.Juni.2010 Ja,jeg hadde også samme problemet på Bravo2.Fikk skifta konen og alt ok. Mvh Erik Sitér dette innlegget Link to post
alidal Svart 11.Juni.2010 Del på Facebook Svart 11.Juni.2010 Hadde et lignende problem på Bravo IIX Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 11.Juni.2010 Del på Facebook Svart 11.Juni.2010 hiver meg inn i tråden her... har Alpha one.. Men det går vel for det samme. Et oppklarende og presiserende spørsmål: Det SKAL komme et kontant "smell" eller "hugg" idet jeg setter den i gir ja? -det er "smellet" som er normalt? Sitér dette innlegget Link to post
Piotr Svart 12.Juni.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Juni.2010 Prøvde å justere veieren men uten resultat,så det er nok konen som er problemet. Gire forsiktig og bytte konen til høsten :-( Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 12.Juni.2010 Del på Facebook Svart 12.Juni.2010 Er det noen som har bilder av en slitt kon? Jeg trodde også jeg hadde slitt kon men den var prikk lik den nye så jeg byttet aldri. Drevet girer mye bedre etter at jeg satte på plass elektroniske aktuatorer, vaier vil da gå til samme punktet hver gang. Sitér dette innlegget Link to post
Compromise Svart 12.Juni.2010 Del på Facebook Svart 12.Juni.2010 Er det nummer 9 på bildet (Clutch Assembly)? Sitér dette innlegget /per Link to post
Frøken Fryd Svart 12.Juni.2010 Del på Facebook Svart 12.Juni.2010 (redigert) Stemmer, tannhjulene er kon innvendig og den delen som dyttes opp og ned mellom de er kon motsatt vei. Motstanden i propellen sammen med kraften fra akslingen gjør at disse presses sammen. Det er også to fjærer som presser konen opp/ned første stykket når den forlater nøytral. Tannhjulene er glatt på innsiden mens konen/cluchen har ringer rundt. Jeg vil tro det er disse ringene som slites ned. Da jeg åpnet ett av mine drev kunne jeg ikke se/kjenne forskjell på ny og gammel kon. Satte tilbake det gamle... Redigert 12.Juni.2010 av Frøken Fryd (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Piotr Svart 12.Juni.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Juni.2010 Har du tegning av den nedre delen av drevet Skipet 4 ?? Sitér dette innlegget Link to post
Compromise Svart 12.Juni.2010 Del på Facebook Svart 12.Juni.2010 Har sendt mail med manualene til deg. Sitér dette innlegget /per Link to post
SF Svart 12.Juni.2010 Del på Facebook Svart 12.Juni.2010 hiver meg inn i tråden her... har Alpha one.. Men det går vel for det samme. Det er nok ikke helt det samme Alpha one her ikke samme koblingskon som Bravo. Alpha one har et tradisjonelt gir og vil ikke kunne slure på samme måte som Bravo. Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Piotr Svart 13.Juni.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Juni.2010 Jeg syns det er kjedelig at etter ca 200 timer må drevet repareres. Er det liksom laget til leketøy eller ??? Sitér dette innlegget Link to post
Piotr Svart 9.Juli.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Juli.2010 Nå er jobben gjort. Skiftet kon og nå kobler det med en gang. Måtte justere litt veieren,det slo på den etter jeg satte på drevet. Ellers høres det et smell ved giring men har fått fortalt at det er vanlig med ny kon ?? Jobben og kon kostet 6500,- pluss løft opp og ned ble det nesten 8000,- Skal ut på mot Bolærne så får håpe alt blir bra... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.