Jump to content

Prosjekt: skap

Suzuki

Recommended Posts

driver å mekker på Jokeren om dagen, og årets mest konkrete prosjekt er et nytt skap.

Dette skal erstatte et defekt kjøleskap som er pælmet ut, samt et lite "sidehylle-skap".

"Boksen" dvs. skapskroget er nå klar, og jeg vil ha en 100 % bra overflate innvendig. Ikke nødvendigvis lytefri, men glatt og hvit. Dette vil vel si toppcoat, eller noe i den retningen ?

Finnes no sånt på Biltema ? Alltid kjekt å handle der, og det er kort vei dit. Har sett noe burker med "voks" som skal tilsettes i polyesteren for å få toppcoat.. Blir denne hvit ?

Hva er forskjellen på gelcoat og toppcoat ?

Alternativet er å bruke noe epoxy men da må jeg vel tilsette noe fargestoff for at den skal bli hvit..

Eller bruker jeg simpelthen noe 2-komp maling ? Eller andre forslag ?

Suzuki

No boat needed..

Siden du skal bruke dette i kjøleboksen, må du jo male med noe som det ikke dunster av i lange tider etterpå. Brunost med polyester- eller whitespirit-smak er ingen stor vinner på frokostbordet  :wink:

Jeg har malt kjøleboksen med epoxybasert maling (hvit spesialmaling for betonggulv). Dette gir en glatt og slitesterk overflate, og setter ikke lukt/smak på innholdet i boksen.  

Top-coat er helt greit å bruke, den lukter ikke spes. etter noen få dager. To strøk, helt tett overflate, og da mener jeg tett.. Har brukt top-coat bak på alle plater og lister jeg har montert i mine to siste båter, samt malt innvendig i skap.

Top-coat kan med fordel brukes for å lage tett overflate om en f.eks skal lage kjøleboks. Top-coat får du på en noenlunde velassortert byggevareforretning/ malingsforretning

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...