Jump to content

Stingsild ==> Rettelse AGNSILD


BEG

Recommended Posts

Kjært barn har mange navn BEG. Kan ta med til deg fra Tønsberg hvis du ikke finner noe.

Takk for tilbudet, om Oslo-området ikke kan levere får jeg ta kontakt. Problemet er faktisk at det vistnok ikke har vært leveranse til området siste måneden. (påstår en av butikkene).

 

Men, kanskje noen vet om et lager allikevel.

 

Mvh. BEG

Jeg har muligens ikke alltid rett, men til gjengjeld tar jeg aldri feil.

Link to post
Share on other sites

ØSTFOLD!  :lol:  Her på Costa del Østfold får du kjøpt både agnsild og rårek, mange steder..... :puke:

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

Etter å ha brukt ørten hundre kroner i telefoner siste dager, er konklusjonen klar. Agnsild er ikke å oppdrive i stor-Oslo området. Har dog funnet et sted som selger stor type, ca. 15 cm lengde.

 

Årsaken til mangelen skal vistnok være at fiskerne i indre Oslo-fjord ikke fisker med maskevidde som gjør at de fanger den midre agnsilda. Ei får de ikke så godt betalt at de gidder fisket heller.

 

Så, da blir det å eksprimentere med noe annet. Sjøørreten er i fjorden og kan forvente seg en uttrygg helg, agnsild eller ikke  :yesnod: (det er allerede blitt noen på rundt 1,5 kilo før på høsten  :wink:)

 

Mvh. BEG

Jeg har muligens ikke alltid rett, men til gjengjeld tar jeg aldri feil.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...