Jump to content

Sabb 4/5 semidiesel - noen som har dokumetasjon?


Dieselboy

Recommended Posts

Meget kjappt svar da gitt! Takker så meget.

 

Var litt rusten i gangen. Tror det kommer av at "sprederen" under brennstoffventil er slitt. Da denne var plassert i midtstilling for start, ville den ikke gå rent. Kom et og annet "feilslag", men når den ble vridd til uansett side 10 - 15 grader, gikk den atskillig bedre. Kan og være i kombinasjon med sliten brennstoffventil.

 

Kan ikke så mye om semidiesler, så litt gjetting her :rolleyes:

Link to post

Meget kjappt svar da gitt! Takker så meget.

 

Var litt rusten i gangen. Tror det kommer av at "sprederen" under brennstoffventil er slitt. Da denne var plassert i midtstilling for start, ville den ikke gå rent. Kom et og annet "feilslag", men når den ble vridd til uansett side 10 - 15 grader, gikk den atskillig bedre.

 

Spjeldet under "dysa" må stå slik at den leder "diesel tåka" mot glødepluggen.Det for at den skal holde på varmen når den går på sakte.Når du gir full gass,skal du vri spjeldet "sprederen" slik at stråla går rett ned på stempelet,da øker du turtallet ytterlig.(Mer kraft) Hvis motoren går på tomgang med diesel stråla rett ned, får du en ujevn gange. :cool:

Link to post

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn


×
×
  • Create New...