Dieselboy Startet 11.Juni.2010 Del på Facebook Startet 11.Juni.2010 Hei! Noen som har noen form for dokumentasjon på SABB 4/5 semi? Eller noen som vet om? Det være seg noe ala instruksjonsbok, verkstedshåndbok eller lignende. Var med her forleden å fyra i gang en slik motor. Sitér dette innlegget Link to post
Andreash Svart 11.Juni.2010 Del på Facebook Svart 11.Juni.2010 (redigert) Instruksjonsbok til denne finn du på Sabb sine heimesider :) http://temp.sabb.no/cda/viewfile.aspx?id=81 På forumet www.skipsforum.net finn ein også mykje stoff om semidiesel. Kjekt å høre at de fekk liv i sabben, oppførte den seg fint? Redigert 11.Juni.2010 av Andreash (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Dieselboy Svart 11.Juni.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Juni.2010 Meget kjappt svar da gitt! Takker så meget. Var litt rusten i gangen. Tror det kommer av at "sprederen" under brennstoffventil er slitt. Da denne var plassert i midtstilling for start, ville den ikke gå rent. Kom et og annet "feilslag", men når den ble vridd til uansett side 10 - 15 grader, gikk den atskillig bedre. Kan og være i kombinasjon med sliten brennstoffventil. Kan ikke så mye om semidiesler, så litt gjetting her Sitér dette innlegget Link to post
Andreash Svart 11.Juni.2010 Del på Facebook Svart 11.Juni.2010 Det er stort sett brennstoffsystemet som lager hodebry. Ventilene i pumpen og i sprederen må være gode. Og selvsagt også et mykt regulatorlær, slik at dette tetter tilfredstillende. Sitér dette innlegget Link to post
Pelle Parafin Svart 11.Juni.2010 Del på Facebook Svart 11.Juni.2010 Meget kjappt svar da gitt! Takker så meget. Var litt rusten i gangen. Tror det kommer av at "sprederen" under brennstoffventil er slitt. Da denne var plassert i midtstilling for start, ville den ikke gå rent. Kom et og annet "feilslag", men når den ble vridd til uansett side 10 - 15 grader, gikk den atskillig bedre. Spjeldet under "dysa" må stå slik at den leder "diesel tåka" mot glødepluggen.Det for at den skal holde på varmen når den går på sakte.Når du gir full gass,skal du vri spjeldet "sprederen" slik at stråla går rett ned på stempelet,da øker du turtallet ytterlig.(Mer kraft) Hvis motoren går på tomgang med diesel stråla rett ned, får du en ujevn gange. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.