Jump to content

Sabb 4/5 semidiesel - noen som har dokumetasjon?


Dieselboy

Recommended Posts

Meget kjappt svar da gitt! Takker så meget.

 

Var litt rusten i gangen. Tror det kommer av at "sprederen" under brennstoffventil er slitt. Da denne var plassert i midtstilling for start, ville den ikke gå rent. Kom et og annet "feilslag", men når den ble vridd til uansett side 10 - 15 grader, gikk den atskillig bedre. Kan og være i kombinasjon med sliten brennstoffventil.

 

Kan ikke så mye om semidiesler, så litt gjetting her :rolleyes:

Link to post

Meget kjappt svar da gitt! Takker så meget.

 

Var litt rusten i gangen. Tror det kommer av at "sprederen" under brennstoffventil er slitt. Da denne var plassert i midtstilling for start, ville den ikke gå rent. Kom et og annet "feilslag", men når den ble vridd til uansett side 10 - 15 grader, gikk den atskillig bedre.

 

Spjeldet under "dysa" må stå slik at den leder "diesel tåka" mot glødepluggen.Det for at den skal holde på varmen når den går på sakte.Når du gir full gass,skal du vri spjeldet "sprederen" slik at stråla går rett ned på stempelet,da øker du turtallet ytterlig.(Mer kraft) Hvis motoren går på tomgang med diesel stråla rett ned, får du en ujevn gange. :cool:

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...