Jump to content

OMC Cobra diesel (steyr) feilkode

tkvitnes

Recommended Posts

Har fått feilkode 22 actuator.

Fant en løs ledning som jeg tror kan ha forårsaket feilen.

Men får ikke slettet koden, og ikke startet motoren.

I følge lokale mekanikere som selvfølgelig ikke har tid til å se på saken, så er motoren nærmest å regne for ilestein

hvis gass actuatoren er gåen. Finnes ikke deler å oppdrive til dette systemet som er laget av ford.

Da må alt bygges om og det vil ikke svare seg.

Noen som har vært borti dette ?

All hjelp mottas med stor takk.

Mvh

Tom

Kan dessverre ikke hjelpe men her er et par tråder som kanskje kan være til litt hjelp:

https://baatplassen.no/i/index.php/topic/25635-omcsteyr-feilkoder/page__mode__linearplus

https://baatplassen.no/i/index.php/topic/31324-hjelp-rack-positioning-haster/page__mode__linearplus

Mener å huske at tuff fik løst sine problemer, kanskje en IM til han kunne vært en god start.

2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI

• 3 uker senere...

Hei

Har selv en OMC cobra diesel 206, 1993 mod med volvo DPS drev.

Her hatt en feil kode på diesel pumpe kode: 60

Fikk ordnet dette, etter det var ordnet så tok jeg ut reset pluggen som sitter foran den svarte boksen på stb side av motoren, mens tennigen er på, så ventet jeg ( par sek) til det blinket 88 i displayet ( kan også blinke C) satte i pluggen igjen. Alt ok :smiley:

Nå står det 59 i displayet, det er motortimer i 10 tall dvs 590 timer.

Ved feil så vil feilkoden blinke i displayet.

Ta kontakt med Jon Erlend Pile i Univa (hoved forhandler av steyr i norge) han kan sikkert hjelpe deg :smiley:

MVH

Dan

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...