nais Startet 13.Juni.2010 Link til dette innlegget Startet 13.Juni.2010 Hei! Jeg har funnet båt og motor til en rimelig pris , og i tillegg på stedet der jeg bor, MEN har ikke peiling på om en 10fots with kan ha en 25hk motor? Håper noen kan hjelpe meg , eller evt gi meg tips?;) Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 13.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2010 Med forsterket akterspeilet har jeg sett en slik med 50hk. I "gamle dager" - 70-tallet - så var det vanlig med 10 til 20hk på disse båtene så 25hk skulle heller ikke være noe problem, men selvfølgelig litt avhengig av årgang/tilstand på båten. Har selv kjørt en slik med 18hk i mange sesonger i ungdommen, morsom båt med mye hopp og sprett og tjo og hei! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
meldaln Svart 13.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2010 Denne båten går helt fint! :) Har selv hatt en Wtih drommedille 10 fot med 9.9/15 hk, og det var ikke antydning til at den ikke tålte det, selv med forhøyingsbrakett for langstammef Det er bare å handle både båt og motor, men pass på at motoren er kortstamma, det funker best på denne båten ;-D Sitér dette innlegget Link to post
Sturee Svart 13.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2010 tror det skal funke, ja, evt forsterke litt, kommer an på standen. Sitér dette innlegget Link to post
nais Svart 13.Juni.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2010 Takk for svar ! motoren er Evinrude 94mod og kortstamma, gleder meg:D ps. overplaning- er det no problem? Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 13.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2010 Nei, har ingen erfaring med at denne båten overplaner! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
withsmann Svart 13.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2010 Jeg har en with 320 2005mod den er ce godkjent for 25hk, da uten å forsterke speilet tror jeg.. pappa hadde en with320 med 25hk for en stund siden å det gikk helt fint. en nabo borti veien hadde samme med 32hk... Sitér dette innlegget Link to post
nais Svart 13.Juni.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2010 Dette blir min første båt, men er likesågodt å begynne rett i det isteden for å begynne med en 8 fot robåt :D Den burde vel gi minst 25 knop?:D Sitér dette innlegget Link to post
meldaln Svart 13.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2010 jepp, vil tro den passerer 25 knop :) Sitér dette innlegget Link to post
withsmann Svart 13.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2010 Hvis motoren er i bra stand kan du sikte deg inn på rundt 33 tenker jeg. Sitér dette innlegget Link to post
Sturee Svart 13.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2010 om den overplaner, bare tilter du motoren litt. Sitér dette innlegget Link to post
småbåtentusiasten Svart 13.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2010 Veldig morsom kombinasjon! Å, de guttedagene.... Noen pekefingre: * Det er mulig å slå rundt bakover hvis du drar på fra stillestående og en bølge kommer i mot. * Båten tåler slagene mot bølgene selv om den er flatbunnet, men de gjør ikke nyrene dine. De løsner! Bruk tykt sitteunderlag i røff sjø. * Husk alltid dødmanns-wire festet til vesten. Det er lett å sprette ut av båten. Ellers: Gled deg! Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 14.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2010 En kamerat av meg hadde den kombinasjonen, bare at hans båt var en "pirat-støp", dvs uten innerliner, bare skroget. Ute i Fredagshølet på Hvaler lufta han ei lita snelle, og skulle muligens imponere litt eller noe sånt tull man finner på når man er 16. Så mens båten rusler framover på tomgang legger han over fullt til ene siden og vrir bånn gass. Båten legger seg helt opp på ene siden, tar inn vann på bakre hjørnet og skrur seg rett ned. Ikke antydning til flyte-elementer som kunne gi oppdrift. Heldigvis hadde han lang baugtrosse av flytetau, så de får krabbet seg opp på ett nærliggende skjær og får hevet båten. Dama var sånn passelig imponert.... Så kjør forsiktig Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Lars Hansen Svart 14.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2010 ps. overplaning- er det no problem? Hei, Dersom det er en gammel type, ikke Dromodille, så har ihvertfall de hjemmestøpte et stort overplaningsproblem. Da er det ikke bare å tilte ut motoren, da begynner den bare å hoppe... Disse er litt svaie i bunnen, ca 1/2m fra akterenden. Kjøp dromodille dersom du skal ha With, eller ville jeg ha gått for en GH11, mye bedre i sjøen. Har selv en GH11 med 40hk Yamaha, den går i ca 37 knop. Har konvertert til seilbåt, så den blir for tung å dra på. Regner med at jeg skal selge den etterhvert... Sitér dette innlegget Link to post
altmuligbåt Svart 14.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2010 Jeg hadde en slik for 8 år siden. sinsykt gøy og kjøre. MEN, Vær forsiktig!! En litten bølge feil og det er rett rundt.. det er en båt der man må bruke hue!!! Og ja GH11 er en mye mer og mye bedre båt. den dagen du skal ta et skrit opp:O) Lykke til!! Sitér dette innlegget Glerder meg til sommeren!!!!!!!!! da skal det BÅTES:o) Link to post
Chipsrederx85 Svart 15.August.2010 Link til dette innlegget Svart 15.August.2010 . Har selv en GH11 med 40hk Yamaha, den går i ca 37 knop. Skeptisk. Er dette GPS-knop? Sitér dette innlegget Link to post
withsmann Svart 16.August.2010 Link til dette innlegget Svart 16.August.2010 (redigert) du trenger ikke være skeptisk til at en 11fots båt kan gå 37knop på wot, med 40 hk... dessuten skrev han ca. Redigert 16.August.2010 av withsmann (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Chipsrederx85 Svart 16.August.2010 Link til dette innlegget Svart 16.August.2010 (redigert) du trenger ikke være skeptisk til at en 11fots båt kan gå 37knop på wot, med 40 hk... Hvorfor ikke? ?? dessuten skrev han ca. Ja!?? Og hvor mange knop er det da? En unskyldning for at den egentlig går 30 knop? Redigert 16.August.2010 av Chipsrederx85 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.