Jump to content

Vanntilførsel fra tank til vask. Vannet kommer ikke frem.


Volvomekanikeren

Recommended Posts

Har fått strekt ny slange fra springen, som skal monteres på tanken, med pumpen imellom.. :cheers:

 

Fikk noen meter av denne type slange av min onkel:

2hfm5hf.jpg

 

Teipet slangene sammen, så jeg bare kunne dra det gammle av, og det nye kom etter! :cheers:

ajlb88.jpg

 

Monter på:

2vifeyt.jpg

20hrbpv.jpg

 

Så klarte jeg og rive av avløpet fra vasken, men gjorde egentlig ingenting, for måtte ha det av og få på 1 extra slange klemme uansett, for var ikke helt tett!

261n66g.jpg

 

Festet med 2 klemmer:

2lkp2jk.jpg

 

Også festet på avløpetløpet i vasken :cheers:

qxvqjk.jpg

 

Ryddet også i ''alt mulig'' skapet! :flag_bp:

157d755.jpg

 

Og monterte vasken fast igjen!

14vim94.jpg

 

Så no begynner jeg og få orden på dette og! :flag_bp:

Redigert av Sjømann.22 (see edit history)

If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw!

Link to post
Share on other sites

Som du ser skal den monteres under tankens laveste nivå. Det kan jo hende (?) at pumpa er tørrkjørt en eller annen gang tidligere også og derfor er ødelagt?

 

Har skrudd pumpen fra hværandre og sjekket inni, impeller og alt er helt! Pumpen går som bare rakkeren den! :cheers:

If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw!

Link to post
Share on other sites

Tenker på og tette igjen der gjennomføringen går no, og heller montere den på undersiden, så vannet går rett ned i slangen. Hva mener dere? Får jeg det tett med disse lappesakene? :flag_bp: Ta og pusse lett rundt med fint sannpapir, og bruke mye lim! :cheers:

 

2qdn9qp.jpg

Redigert av Sjømann.22 (see edit history)

If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw!

Link to post
Share on other sites

Du Pathfinder, Du Pathfinder, Du Pathfinder.... Takktakk :cheers: er ikke så dum du :giggle:

 

Påførte godt med lim!

6oq6hz.jpg

 

Og fikk på lappen. Den rullte seg opp i kantene, men tror det bare er limen som er litt svak, så jeg skal bruke ''Repair Extreme'' limen, vist det viser at dette funker! :cheers:

Redigert av Sjømann.22 (see edit history)

If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw!

Link to post
Share on other sites

No har ''lappen'' tørket i en time, og den sitter rimeligt godt fast, med billig lim! Jeg strøk det fint ut, til den ble glatt, og ingen luftbobler under. Men under tørkingen (med press av 1 liters malingboks) har det kommet luftbobbler under. Hvorfor? Gjør dette noe? :flag_bp: Som sakt, så er dette bare en prøve, men skal jeg ta sjansen på og lappe over hullet, og lage nytt hull på baksiden? :cheers:

 

rksxp5.jpg

 

Har 3 forsjellige typer lim.. har: Scotch 3M (Lynlim) - Repair Extreme Plastic Padding Og Repair Glue :cheers: Jeg vil tro at Repair Extreme burde være den beste til dette! :flag_bp: Hva tror dere? :flag_bp:

Redigert av Sjømann.22 (see edit history)

If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw!

Link to post
Share on other sites

du/kan du bruke det utløpet som du allerede har montert en gang til? Hvis ikke og du må kjøpe nytt utløp, trenger du vel ikke rive av det "gamle" og så lappe hullet. Det er vel enklere å bare sette en liten slangestubb på utløpet, plugge andre enden av slangestubben med ett eller annet og sett på ett par slangeklemmer så er det jo tett uten å risikere at en lapp løsner. Etterpå monterer du nytt utløp i bunn av tanken.

Link to post
Share on other sites

Har gjort en liten økt i båten no!

 

Ting som er gjort:

 

Overhalt Pumpen.

Strekt strøm frem i bauen, så jeg får pumpen under tanken.

Tømt bauen for vann.

Borret hull i dørkplaten i bauen, til slangen, og strøm :cheers:

 

Bilder:

 

Impeller ser fin ut, er plast impeller, så den tåler en del mere en gummi impeller! :cheers:

4r3xgo.jpg

 

Men motoren så litt verre ut.. Full i rust!

f3b6s2.jpg

1f7kes.jpg

 

Så tok jeg av teipen på ''endestykke'' Og forje eier har bare teipet rundt en stor sprekk. Dette er nok en av grunnene til svakt trykk.

99e9ar.jpg

 

hele tuten var brettet inn, fikk ikke en liten spiker igjennom. Men klarte og brette dette ut igjen, og har limt rundt hele tuten, så den er tett! :cheers:

4j9jys.jpg

 

Borret hull i platen, til slange fra tanken og ned til pumpen, og fra pumpen og opp.

2qwnel3.jpg

15dlytx.jpg

 

Så skar eg ut en rift, så jeg fikk ledningene ned.

fntlir.jpg

 

Og koblet på hurtigkoblinger, så jeg får skiftet pumpen lett, om dette blir nødvendig! :cheers:

140b6md.jpg

 

Blir bra dette... Neste blir og få tettet hullet der den gammle gjennomføringen gikk ut, og lage nytt på baksiden. Jeg tar og ser om jeg klarer og tette hullet, før jeg lager nytt, Just in case! :flag_bp:

If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw!

Link to post
Share on other sites

Har fått lappet vanntanken no. Var et slit og få av gjennomføringen, limen holdt mutteren så fast at jeg måtte ut i skrustikken for og få den av! :flag_bp: Fikk gjort reint, og limt på en lappe bit. Sutte i trykk med en stor SUB og Lufttank! :cheers:

 

Masse lim:

dsc00360.jpg

 

Fikk pusset det godt vekk:

1zcpw0k.jpg

 

Og påførte ny:

m81s8g.jpg

 

Godt press her:

15ml89x.jpg

 

Så får eg se om dette blir tett! :flag_bp:

Redigert av Sjømann.22 (see edit history)

If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw!

Link to post
Share on other sites

du/kan du bruke det utløpet som du allerede har montert en gang til? Hvis ikke og du må kjøpe nytt utløp, trenger du vel ikke rive av det "gamle" og så lappe hullet. Det er vel enklere å bare sette en liten slangestubb på utløpet, plugge andre enden av slangestubben med ett eller annet og sett på ett par slangeklemmer så er det jo tett uten å risikere at en lapp løsner. Etterpå monterer du nytt utløp i bunn av tanken.

 

Jeg får ikke kjøpt bare gjennomføringen... De følgte med tanken! :cheers: Men ellers godt tips! :flag_bp:

If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw!

Link to post
Share on other sites

Tok meg 10 min i båten og fikk koblet slanger til pumpen og til tanken! :flag_bp:

 

j63285.jpg

2u6p5bd.jpg

2i1f1ww.jpg

 

Ser ut som att tanken ble tett! Får vente til imorgen etter jobb, og fylle den opp i badekaret! :cheers:

If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...