Jump to content

Eberspächer minitermostat


Troll 20

Recommended Posts

Har fått meg Eberspächer varme i båten og med det medfølger en "minitermostat"... BildeMitt problem er at eg ikkje har fått med bruksanvisning til denne og eg veit således ikkje kordan eg skal bruke den på best mulig måte. Får varme ut av anlegget, men savner egentlig en måte å regulere "viftestyrken" på slik at eg kan ha masse guffe på når det er surt og vått ute, noe som medfører mykje dugg innvendig... Noen som veit kordan eg kan regulere viftestyrken med denne..?

Troll 20

Kommedal 27
Coronet 26 Family

Link to post
Share on other sites

Har selv en Eberspächer i båten med termostat. Det er nok en gamlere utgave enn den du har. Uansett så er denne termostaten slik at du ikke får regulert viftestyrken på varmeren. Termostaten slår bare av og på varmeren alt etter om temperaturen er lavere/høyere enn innstilt verdi. Trodde alle termostater kun fungerte på denne måten.

Link to post
Share on other sites

:wink:

Hei !

Dette er ikke termostaten, men regulatoren for termostaten. Selve føleren er en liten dings som skal koples inn på regulatoren. Du kan ikke regulere viftestyrken som du vil , den justerer seg automatisk med varmen, dvs. varmeren starter på full blås og når innstilt varme er nådd, reguleres vifta ned. Hvorledes du skal kople inn temp.sensoren har jeg skjema på om du trenger, men du finner det også på Termomarin sine sider.

 

hilsen

Haba

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...