Jump to content

Bravo 3 - lekkasje belg


BÅTGUTT

Recommended Posts

Jeg fikk dekket tilsvarende skade som reklamasjon på 2,5 år gammel motor med ca 150 timer på telleren.

Mercruiser hadde i en periode mye problemer med lekasje i belg. Hvor gammel er denne motoren og drevet?

 

70.000 hørtes utrolig mye ut, her må det være en del følgeskade. Er drivkuten røket eller er det gimballager som har havarert og skadet transom?

2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI

Link to post
Share on other sites

  • 10 måneder senere...

Hva med å bruke dette for inspeksjon i belg http://www.biltema.no/no/Bil---Mc/Verktoy-og-verkstedutstyr/Testinstrument-og-Elektronikk/Inspeksjonskamera-6-mm/

ved å evt. borre et 7-8 mm inspeksjonshull i transom og evt. gjenge det og sette i en plugg/skrue for sikkerhet ved. evt større lekkasje.

Hvis dette i det hele tatt er mulig å bore hull utenfor gimballageret (kan jo sjekke det selv da).

Jevnlige enkle inspeksjoner vil jo da fort avsløre vanninntregning.

 

15-295_l.jpg

Redigert av teerex (see edit history)

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...