BÅTGUTT Startet 14.Juni.2010 Del på Facebook Startet 14.Juni.2010 Har hatt lekasje i belg , knute og transom må skiftes , antatt kostnad 70 000,- Ifølge Brunswick er dette ett kjent problem som enda ikke er løst. Er dette ett vanlig problem ? Er det grunnlag for reklamasjon , 17 måneder siden siste service på merkeverksted. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Rotax Svart 14.Juni.2010 Del på Facebook Svart 14.Juni.2010 Ehhh... vanlig problem? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
alidal Svart 14.Juni.2010 Del på Facebook Svart 14.Juni.2010 (redigert) vanlig problem? Ja, se her. Kan ikke forstå at du må skifte hele transom. Må vel holde med transomlager? Redigert 14.Juni.2010 av alidal (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
SF Svart 14.Juni.2010 Del på Facebook Svart 14.Juni.2010 Jeg fikk dekket tilsvarende skade som reklamasjon på 2,5 år gammel motor med ca 150 timer på telleren. Mercruiser hadde i en periode mye problemer med lekasje i belg. Hvor gammel er denne motoren og drevet? 70.000 hørtes utrolig mye ut, her må det være en del følgeskade. Er drivkuten røket eller er det gimballager som har havarert og skadet transom? Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post Share on other sites More sharing options...
BÅTGUTT Svart 14.Juni.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Juni.2010 Motoren er 2006 , 400 timer , Belg ble byttet vinteren 08. Det er nok lageret som har skadet transom. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
tkb Svart 14.Juni.2010 Del på Facebook Svart 14.Juni.2010 Det er 5 års reklamasjon. Har verksted skiftet belgen? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Zandra Svart 14.Juni.2010 Del på Facebook Svart 14.Juni.2010 Billigere å skifte hele drecet da. Det ligger nye drev på nettet til ca 45.000,- Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Frøken Fryd Svart 14.Juni.2010 Del på Facebook Svart 14.Juni.2010 Kunne vel kjøpt to fra uniten... Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Teerex Svart 9.Mai.2011 Del på Facebook Svart 9.Mai.2011 (redigert) Hva med å bruke dette for inspeksjon i belg http://www.biltema.no/no/Bil---Mc/Verktoy-og-verkstedutstyr/Testinstrument-og-Elektronikk/Inspeksjonskamera-6-mm/ ved å evt. borre et 7-8 mm inspeksjonshull i transom og evt. gjenge det og sette i en plugg/skrue for sikkerhet ved. evt større lekkasje. Hvis dette i det hele tatt er mulig å bore hull utenfor gimballageret (kan jo sjekke det selv da). Jevnlige enkle inspeksjoner vil jo da fort avsløre vanninntregning. Redigert 9.Mai.2011 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.