Jump to content

Bravo 3 - lekkasje belg


BÅTGUTT

Recommended Posts

Har hatt lekasje i belg , knute og transom må skiftes , antatt kostnad 70 000,-

Ifølge Brunswick er dette ett kjent problem som enda ikke er løst.

Er dette ett vanlig problem ? Er det grunnlag for reklamasjon , 17 måneder siden siste service på merkeverksted.

Link to post

Jeg fikk dekket tilsvarende skade som reklamasjon på 2,5 år gammel motor med ca 150 timer på telleren.

Mercruiser hadde i en periode mye problemer med lekasje i belg. Hvor gammel er denne motoren og drevet?

 

70.000 hørtes utrolig mye ut, her må det være en del følgeskade. Er drivkuten røket eller er det gimballager som har havarert og skadet transom?

2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI

Link to post
  • 10 måneder senere...

Hva med å bruke dette for inspeksjon i belg http://www.biltema.no/no/Bil---Mc/Verktoy-og-verkstedutstyr/Testinstrument-og-Elektronikk/Inspeksjonskamera-6-mm/

ved å evt. borre et 7-8 mm inspeksjonshull i transom og evt. gjenge det og sette i en plugg/skrue for sikkerhet ved. evt større lekkasje.

Hvis dette i det hele tatt er mulig å bore hull utenfor gimballageret (kan jo sjekke det selv da).

Jevnlige enkle inspeksjoner vil jo da fort avsløre vanninntregning.

 

15-295_l.jpg

Redigert av teerex (see edit history)

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn


×
×
  • Create New...