Brumle Startet 30.August.2004 Del på Facebook Startet 30.August.2004 Etter at Brumle er solgt og at jeg enda ikke har funnet meg ny båt, begynner abstinensene og melde seg. Var i dag og prøvekjørte en Bayliner 2556 90 mod med en BMW 636 180 hk turbo diesel 87 mod, båt og motor ser greit ut, men vet at denne motoren har et litt dårlig rykte. Det er montert en ekstra kjøler på denne som skulle ta vekk problemet med varmgang som disse motorene hadde. Hadde en spesiell oplevelse ved prøvekjøringen i dag, kjørte ut fra Fredrikstad og en liten runde mot Strømtangen og tilbake , da det plutselig smalt i motoren, dro opp motorlokket og fant en dyse hengende i dieselrøret. Det viste seg at bolten som holder feste til dyserøret på plass var brukket tvers av. Fikk ikke fikset dette da så vi måtte tilkalle redningskjøyta for slep. Veldig spesiell opplevelse både for selger og kjøper, Satte jo ikke motoren i noe bedre lys dette. Tror vel egentlig at denne bolten må ha hatt en skade fra før. Selger skifter nå ut alle disse boltene så for vi se hva det blir til. Er veldig intressert i erfaringer med denne motoren, er dette noe og satse på. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 30.August.2004 Del på Facebook Svart 30.August.2004 Jeg tror at Fuglevik Marina i Rygge (Per Urstad ?) har vært borti disse motorene. Da jeg fylte diesel der i sommer tok de ut en slik motor av en båt fordi eieren var lei av problemene. Mener å huske at denne var modifisert for å bedre kjølinga. Sitér dette innlegget Link to post
Enjoy Svart 30.August.2004 Del på Facebook Svart 30.August.2004 Heisan Denne motoren er god som noen annen. Jeg har en en slik i min Master820 og er svært fornøyd. Tørr og fin. Har kjørt 560 NM i ferien uten det minste feilslag. Se http://home.online.no/~eclauss/index.html Mvh Enjoy Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.