Jump to content

montering av motor på båt m hydraulisk styring


dosern

Recommended Posts

lurer på hvordan jeg skal montere motoren på en båt med hydraulisk styring.. den styringen som sitter på motoren idag er vaierstyring,men på den nye båten er det hydraulisk..selger viste meg på motoren han har at "pinnen" på styringa skulle inn i et slags rør foran på motoren,men min motor har ikke dette.. den kan kun en bøyle ut foran hvor vaierstyringa er plassert... noen som vet hvordan jeg kan fikse dette? kan j bare skrufast den hydrauliske i den bøyle forran på motoren? litt vondt forklart kanksje,men..

Link to post
Share on other sites

Nyere motorer har riggrør. Det er det du ble forklart av selger. Hvis du ikke har det så må du ha et feste for sylinderen et sted i motorbrønnen bak.  Det få man kjøpt.. . Har man riggrøer får man kjøpt sylindre som passer til å skru inn på dette. Enten fra siden (da man ha litt plass), eller i front.

 

Se her (side 18,19 og 20) http://webpg.info/sleipner3/phpix/bilder/p...df/gruppe_1.pdf

 

Hvis det ikke er godt nok forklart så ta kontakt med en leverandør. Du er sikker på at du ikke har riggrør?

Link to post
Share on other sites

ja er rimelig sikker på at jeg ikke har riggrør..motoren er en mariner 20hk fra 1979..

Da har du nok ikke riggrør. Sylindren som står på båten du skal kjøpe passer da ikke direkte. Vet ikke om du får kjøpt feste (kulefeste) til å sette på denne eller om du må kjøpe en ny sylinder med et feste for brønnmontering.

Ta et bilde styring på båten og motor - ta det med til en båtbutikk og hør med dem.

Er mange år siden jeg holdt på med slikt så det kan ha kommet mye annet utstyr siden det.

 

 

Litt på siden...:

Er båten som du har tenkt å kjøpe ganske ny så hadde vel jeg kanskje prøvd å få tak i en nyere motor (de har riggrør). Forutsatt at du har penger til det. Husk nyere motorer går mye rimligere (drivstoff) og bråker mindre. Vil anta at de også er mer driftssikre.

 

 

Lykke til! :sailing:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...