Lars K Startet 15.Juni.2010 Link til dette innlegget Startet 15.Juni.2010 (redigert) Noen som vet hvilken Selco modell dette er? Den er godkjent for 50 hk,beregnet på kort stamme og har vanntunnel. Regner med denne går svært billig og vurderer den som et lite prosjekt. Dobbelbunnen inni er allerede skjært ut og skummet fjernet Redigert 15.Juni.2010 av Lars K (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Retox_93 Svart 15.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2010 Ligner på en Selco select, 13 fot ( http://home.online.no/~cepe/selco/13select/Select1.jpg ) Sitér dette innlegget Link to post
Bjørnøy Svart 15.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2010 Ser ut som en selco 13 ja. Tipper helt i slutten på -60 tallet. Hadde en slik selv, som var uhyggelig dårlig i skroget. Hvis jeg presset ett skrujern i siden på den, kunne jeg trykke det gjennom for hånd. Sitér dette innlegget Link to post
Lars K Svart 16.Juni.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2010 Selco Select altså. Den er 13 fot så det kan stemme. Hvordan oppfører dette skroget seg i høyere hastigheter? Har en 60 hk som eventuelt blir hengt på hvis jeg overtar denne båten. Sitér dette innlegget Link to post
tkb Svart 16.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2010 Var nå ikke vanntunell på disse,syntes båten så ut som vrak. Vi må nå ikke resturere alt da..60 er aaalt for mye. Sitér dette innlegget Link to post
Lars K Svart 16.Juni.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2010 Denne båten har vanntunnel og er godkjent for 50 hk,passer bra med 60hk fra midten av 80tallet da vel :) Ser kanskje ut som et vrak,men skroget er helt. Sitér dette innlegget Link to post
tkb Svart 16.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2010 Uoriginal vanntunell da... Sitér dette innlegget Link to post
Brumm Svart 16.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2010 Var nå ikke vanntunell på disse,syntes båten så ut som vrak. Vi må nå ikke resturere alt da.. Hva er poenget med en slik kommentar? Synes du det er kult å drepe et prosjekt som kan lede til at folk kan glede seg over å se en klassisk veteranplastbåt på sjøen igjen? Hallo.... Sitér dette innlegget Link to post
tkb Svart 16.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2010 Poenget var at sjøsikkerheten kommer først,og en gammel Selco 13 med 60 er litt tvilsomt. Svak i laminatet som den kanskje er,kan den knekke i en hard bølge. Men sikkerhet er vel ikke viktig? Er det noen som får en slik ettergått i sømmene? Sitér dette innlegget Link to post
Bjørnøy Svart 16.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2010 Som jeg sa i mitt tidligere innlegg, har jeg hatt en slik for ca 23-25 år siden. Den var skikkelig delaminert, og det endte med at den knakk på midten, når vi skulle vippe den av en slipp. All belastning midt på kjølen ble for mye. Men, dekket var ikke delaminert. Det var sterkt som juling. Det er bare å sjekke styrken på skrog og dekk, med hammer. Gi den noen "passelige" slag i siden, bunn, og hekk, med en pennhammer. Da får du fort en indikasjon på tilstand. Min gikk meget bra med en gammel 20hk Johnson på, så en 60hk vil bli gøy. Lykke til. Sitér dette innlegget Link to post
Lars K Svart 17.Juni.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2010 Båten har blitt dyttet rundt i grus og stein med traktor,så den har blitt testet for å si det slik. Bjørnøy: Hvor fort gikk den du hadde med 20hk? Og hvordan oppførte den seg i vannet? Blir dette noe av skal det lages nye spanter og dørk inne i båten,og mulig et lag med glassfiber utvendig hvis det er nødvendig. Kan jo nevne at jeg har eid denne båten engang. Hadde da 9,9 Yamaha på den,og den gikk i plan med en person i. Solgte den for 15 år siden,og fant den igjen bak en låve på mandagen Sitér dette innlegget Link to post
Knoxx Svart 17.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2010 Har hatt maken båt selv engang med 9.9hk. Den gikk i plan med 2 ungutter i + at vi stod på vannski med samme motoren. Hadde mange morsomme turer i den :) Sitér dette innlegget Link to post
dastunt Svart 18.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2010 den var no utruleg lik denne!??: gresvig 1977 mod Sitér dette innlegget Mitt prosjekt : Glen-l Squirt 11 fot Link to post
SeaRaymond Svart 18.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2010 Hei! Hva står det på merkeskiltet i motorbrønnen da, ser det er et skilt der. Sitér dette innlegget Link to post
Bjørnøy Svart 18.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2010 Jeg er usikker på fart, men 23-24 knop tenker jeg. Den går hardt i sjøen hvis det er noe særlig bølger, siden den er så flat bak. Det er en fordel med at baugen er så ut-svingt, da vannet skvetter bort fra de som sitter oppi. Sitér dette innlegget Link to post
Lars K Svart 18.Juni.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2010 Jeg husker ikke hva som stod på skiltet,men det kan jeg finne ut. dastunt: båten er helt lik den du linker til,bortsett fra vanntunnelen da. Mulig det er noe hjemmemekk? 23-24 knop meg 20hk,det hørets ikke galt ut Sitér dette innlegget Link to post
grusapa Svart 19.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2010 vel,, siden det er noe blått på id merket som er bak i brønnen så kan det tenkes at det er selco. har selv hevet en selco 13 select delux på sjøen i går.. og den ligner ikke på denne. selco 13 og 15 er samme formen, bare forlenget. selco 13 har maks 40 hk, og på en annen års utgave er det også 35. siden denne har maks 60 hk så er det sikkert ikke en 13 foter. hev på en helt ny 25 hk tohatsu 4 takter på 76 kg, når jeg står baki for å starte den så skumpler det vann inn i brønnen, bare på de to hullene da men glem å ha på noe tyngre ;) kjenner den ikke igjen på bauen heller, vinklene stemmer ikke. også den tunnel saken er da heller ikke selco! de selcoen som ble solgt i sverige hadde andre navn enn de som er i norge.. den 15 foteren heter rieni eller noe sann. Sitér dette innlegget Mitt Selco 13 prosjekt Link to post
dastunt Svart 19.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2010 det er vanntunell på gresvigen tok 100 vis av bilder når eg pussa den opp. så er det noke du lurer på er det bare å sei ifra. Sitér dette innlegget Mitt prosjekt : Glen-l Squirt 11 fot Link to post
SeaRaymond Svart 19.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2010 Litt of topic, men hva skulle egentlig den vanntunnelen være god for? Tregere opp i plan ? Wesling var vel også en klassiker med denne tunellen, ikke greit å foreta vedlikehold i tunellen iallefall, gror vel inni der også, samt at glassfiberen er ubehandlet og derfor potensiell fare for å trekke vann? Neitakk, sjøen skal være på utsiden av skroget ikke inni Sitér dette innlegget Link to post
Lars K Svart 19.Juni.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2010 Vanntunnelen er vel for å få bedre aks,og mer stabil båt når den ligger stille tror jeg. Er nok en Gresvigbåt dette her. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 19.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2010 har wesling med tunell. Den gir ikke bedre aks - den må tømmes for vann, noe som tar noen sekunder. (men gir bedre aks enn om man skulle hatt tilsvarende mengde fast ballast) Groe trives dårlig i mørke, i tunellen på min er det litt rur de første 20-30cm, ellers ingen ting. Ellers enig i at det der neppe er en selco. Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Daffy Svart 20.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2010 (redigert) den vannballast tunnelen på Gresvik så ut til å slutte langt fremme? Linge sin konstruksjon har vel høstet nok heder og ære til at man skulle slippe å stille spm til om det fungerer i dag? helt ny 25 hk tohatsu 4 takter på 76 kg ja... en totakt 60 hk veier vel omtrent det samme... edit: Ser i Yamaha brosjyren fra 2005... der veier en 40 hk totakt fra 74,5 - 77,5 kg en 60 hk veier 105 kg Redigert 20.Juni.2010 av Daffy (see edit history) Sitér dette innlegget Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk. 2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5. Link to post
terjsi Svart 28.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2013 Hei, dette må være en gammel Hurricane , spent på om det ble noe av dette prosjektet?? Jeg har samme båten selv og skal nå igang med renovering. Har kjørt denne med 50hk og det er gøy;) ganske skjeldne saker disse tror jeg.. Kjenner til kun 3 stk inkludert din;) Sitér dette innlegget Link to post
Lars K Svart 28.Juni.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2013 Hei,vi konkluderte vel med at dette er en Gresvigjolle produsert av Camoplast. En kamerat av meg hentet denne og gjorde den istand. Under renoveringen fant han et skilt som det stod Camoplast AS på. Han satte en gammal Yamaha 40hk på den og brukte den et par år før han solgte den. Gikk bra med 40hk også :) På skiltet i båten stod det max 50hk. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.