Marial Startet 15.Juni.2010 Del på Facebook Startet 15.Juni.2010 Webasto varmeapparat 5000, som blinker 12 blink, så 5 raske, så 12 blink osv og ikke starter. Noen som vet løsning på problemet? Ringte Webasto og tekniker bare sa koble strømmen fra og på. men det hjelper ikke. Det skjer jo hver gang jeg setter på strømmen likevel... Noen som vet hva denne koden betyr og hva man gjør? Sitér dette innlegget Link to post
volfro Svart 15.Juni.2010 Del på Facebook Svart 15.Juni.2010 (redigert) Tja, har ikke slått opp de 12 blinkene men siden webasto karen sa du skulle resette den så har den vel hatt flammeavbrudd over 3 ganger eller noe sånt. Kluet er at du må starte varmeren og så slå av strømmen før det er gått en viss tid. Kanskje 3-5sek. kanskje men eg er usikker. Eg har gjort det selv og det fungerer. Så prøv igjen og vær litt kjappere. Redigert 15.Juni.2010 av volfro (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Union Svart 16.Juni.2010 Del på Facebook Svart 16.Juni.2010 Hvis du fremdeles har bruksannvisning liggende så finnes det en tabell over hva de ulike blinkene betyr. Erfaringsmessig kan Webasto trenge litt ekstra strøm for å starte, prøv med motoren i gang på litt turtall. Sitér dette innlegget Link to post
Athene Svart 16.Juni.2010 Del på Facebook Svart 16.Juni.2010 "Brudd eller kortslutning temperaturføler" er teksten i anvisningen min. Tror det er snakk om en liten sensor som skal monteres i området du ønsker å varme opp og som tilkobles varmeren med en lang, tynn toleder.. Sitér dette innlegget Link to post
Athene Svart 16.Juni.2010 Del på Facebook Svart 16.Juni.2010 Ooops.. Ser i DIY montasjeanvisningen på engelsk beskriver 12 blink som "Wiring. Defective Control Element". Da er det vel i så fall snakk om kontrollboksen med reostat og eventuelt styring av vifta.. Kanskje du har dårlig kontakt i pluggen inn på varmeren? Sitér dette innlegget Link to post
Marial Svart 16.Juni.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Juni.2010 Takk for tilbakemeldinger! Litt usikker på om jeg har kunnskapen til å gjøre noe med dette, men det er ihvertfall fint å ha å gå etter når jeg må søke mer hjelp! Takk! Sitér dette innlegget Link to post
Marial Svart 29.Juli.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Juli.2010 Løsningen her var ganske enkelt å ta ut sikringen som satt i en liten boks jeg ikke ante om, la det gå et par minutter og så sette den inn igjen. Alt har virket fint i sommer! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.