Eidemen Startet 16.Juni.2010 Del på Facebook Startet 16.Juni.2010 Hei! Jeg skal kun bruke utstyret til hobbyfiske, men jeg vil ha hydraulisk utstyr. Er det noen som har noe å annbefale eller noen meninger om hva som egnes best til dette bruket? Sitér dette innlegget Link to post
gunped Svart 16.Juni.2010 Del på Facebook Svart 16.Juni.2010 Rapp Hydema hobbyhaler type HBH01.Koster noen kroner,men så kan du legge armene på ryggen og se på at bruket kommer inn. Sitér dette innlegget Link to post
Eidemen Svart 16.Juni.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Juni.2010 Takker for svar! Har sett litt på denne haleren, men er redd den blir litt for dyr for meg. Er det noen som har noe erfaringer med garnspill og hjelpemann? Sitér dette innlegget Link to post
Eidemen Svart 22.Juni.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Juni.2010 Ingen? Sitér dette innlegget Link to post
gunped Svart 22.Juni.2010 Del på Facebook Svart 22.Juni.2010 Joda det finnes tusenvis av fiskere som har erfaring med dette,og det fungerer da også greit,men tror du at garnkort,spill og hjelpemann pluss montering blir billigere og enklere enn en hobbyhaler til 31000 kr? Sitér dette innlegget Link to post
jonn Svart 22.Juni.2010 Del på Facebook Svart 22.Juni.2010 Hei, jeg ville hatt spill med hjelpemann. Har selv hatt en 22 fots Malo med spill, selvlaget. Jeg hadde elklutsj på hydraulikkpumpa, nødstoppbryteren betjente jeg med foten, hadde den rett ved kneet mitt. Kjøpe pumpe og hydraulikkmotor på Tess. Sitér dette innlegget Link to post
Vestlandsfanden Svart 28.Juni.2010 Del på Facebook Svart 28.Juni.2010 Eg har og ein Malo 22, men eg har nett bytta frå spill til blokk. Hadde eit Tenfjord spill og Hydema hjelpemann. Ville egentlig ha garnhalar siden dei gjer heile jobben for deg, men eg fisker litt med line og teiner óg, og drar sjelden så veldig lange garnlenker, så det vart blokk denne gangen. Lorentzen hydraulikk. Har og hatt ei Rapp Hydema-blokk tidligare på ein anna båt. Veldig fornøyd med den. Grunnen til at eg byttet ut spillet var først og fremst at hydraulikkopplegget var alvorlig gamalt og slitt. Ingenting varer evig Kva du skal velge avhenger av kva slags fiske du skal drive. Kor tunge løft skal du gjera? Kva type redskap? Kor dypt skal bruket stå? For dei fleste av oss er det nok med ein kraftblokk på 200-300 kg, men om ein vil bruke meir pengar finnes det masse flott utstyr å få kjøpt Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.