John83 Startet 16.Juni.2010 Del på Facebook Startet 16.Juni.2010 Straumsflua mi vil ikke starte. Når jeg vrir på nøkkelen detter voltmeteret fra 14 volt til 11 men ingen reaksjon på startmotoren. Når jeg prøver og kjøre starteren med og legge et skrujern over polene på starteren snurer den men vil ikke slå inn. Har kommet frem til at den får strøm via nøkkelen siden all spenningen forsvinner. (noen plasser må jo strømmen gå) Har prøva å banke på den men ingen forandring. Noen tips på hva jeg kan prøve? Buno. Sitér dette innlegget Link to post
Bjørnøy Svart 16.Juni.2010 Del på Facebook Svart 16.Juni.2010 (redigert) Du må ikke finne på å legge skrujern over de to store boltene på innslaget. Du kan få deg en kjempegnist i ansiktet. Innslaget (solenoiden) vil heller ikke virke, derfor snurrer starteren bare. Skal du teste med ett skrujern: Legg over fra bolten som er tilkoblet batteriet, og til den lille ledningen som kommer fra tenningslåsen. Da får solenoiden/innslaget spenning, og vil trekke drevet frem. Når drevet er helt inne, kobler andre siden av solenoiden sammen de 2 store boltene, og motoren får spenning. Edit: Alle koblinger og batterisko må ettertrekkes. Redigert 16.Juni.2010 av Bjørnøy (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Dorris24 Svart 3.Februar.2011 Del på Facebook Svart 3.Februar.2011 hei. Litt seint svar men. Håper du har funnet ut av det. Har du sjekka batteriene. kontakt punktene på starteren. Jeg har og problemer med starteren min. Den slår inn og motoren starter, men det ryker av starteren når den går. Regner med at det bare er dårlig kontakt. Sitér dette innlegget Link to post
Dorris24 Svart 3.Februar.2011 Del på Facebook Svart 3.Februar.2011 hei. Litt seint svar men. Håper du har funnet ut av det. Har du sjekka batteriene. kontakt punktene på starteren. Jeg har og problemer med starteren min. Den slår inn og motoren starter, men det ryker av starteren når den går. Regner med at det bare er dårlig kontakt. Sitér dette innlegget Link to post
hegra Svart 3.Februar.2011 Del på Facebook Svart 3.Februar.2011 (redigert) Dorris 24 : Den slår inn og motoren starter, men det ryker av starteren når den går.Da er det ikke sikkert den går så veldig mye lenger. Kan være dårlig kontakt ja, eller at kabel nesten er avbrent. Kan hende + kabelen berører gods også. Se kontakten som er merket med 2 tallet på bildet. Er isolasjonen av her blir det en del røyk når du betjener startmotor. redigert : Det riktige skal være at kabelbiten ved punkt 2 ikke skal berøre gods. Det er ikke alltid det er isolasjon på denne, men den går bare inn i startmotor gjennom en plastbrikke. Redigert 3.Februar.2011 av hegra (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.