Jump to content

Alder på kompass

elfranse

Recommended Posts

Har et liknende kompass som jeg kjøpte for 3500 spenn for å ha i båten min. Vet bare at dette var inne til kontroll på 70 tallet en gang og er produsert i København. Kompasset ditt kan jo være nærmere 100 år gammelt det.Sammenlikn med de som er til salgs på nettet, så kan du kanskje tidfeste dette. :smiley: Kanskje Z4-3-32 er 4. mars 1932 :confused:

kompass.jpg

Redigert av Bartesam (see edit history)

Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter

Jeg har et nesten likt kompass i båten, eneste forskjell er at skiva ikke har den toppen i midten. Også Bergen Nautik. Jeg regner med at det har stått i båten fra den var ny, og båten er fra 1978... Ditt ser noe eldre ut med den skiva dog, men neppe alvorlig gammelt. Men et godt kompass er det, og da har det nok alltid sin verdi!

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Z`en har en strekk tvers over på midt, vet ikke helt hva den sier.

Det er en helt vanlig måte å skrive z på, så det betyr nok ikke noe spesielt.

Men er det ikke litt spesielt å risse tegn inn i glasset på et kompass på den måten? Kan ikke huske jeg har sett sånt før, og det ser jo litt forstyrrende ut for de som skal bruke kompasset også?

Et fyselig, humsk, hyrlig, smakelig, forskamma og behøvla tyske

med fattelig mange bønhørlige lemper. Bruker kun kvemsord på BP!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...