Jump to content

Yamaha 50hk 3 sylindret 1993 mod fusker

Øyvind Ørn

Recommended Posts

Min 3 sylindrede Yamaha fra 1993 fusker når jeg gir gass.

Den sviver fint på tomgang, og har ingen unormale lyder.

Alle pluggene er nye, Det samme er plugghettene. Har drenert forgassere.

Etter timer med prøvekjøring trodde jeg feilen var den øverste coilen. Men da jeg bytttet denne med den midterste, var feilen fortsat på sylinder nr 1. Ser dette da jeg skrur ut pluggene etter noen minutters gange. Den øverste er skitten og er våt, de to nederste er tørre og fine.

Når jeg gir gass kommer sylinder nr 1 av og til, men bare nok til at båten nykker og går ujevnt.Motoren kan svive lenge helt på tomgang uten problemer. Noen som har gode råd?

Hva er neste steg siden coil er i orden.?

Kan det være bensinpumpen?

Noen som vet hvor jeg får tak i tegninger til motoren?

Tegninger til motoren: Kjøp en reparasjonsbok! Rimelig og bra. Har selv kjøp på www.amazon.com, men det selges på finn.no.

Automobilia Bookshop på Briskby i Oslo har rikholdig utvalg av reparasjonshåndbøker, særlig til bil, men til utenbordsmotorer også.

En forgasser eller flere? I tilfelle flere: Er blandingsforholdet OK? Følger mekanismene for gasspådrag helt likt på den forgasseren som de andre? Renset forgasser og blåst rent med trykkluft?

Redigert av småbåtentusiasten (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...