Teza Startet 18.Juni.2010 Del på Facebook Startet 18.Juni.2010 Vurderer å skaffe en liten støvsuger til båten og lurer på om noen har vært borte i marine wet & dry? Kunne vært kjekt å vite om dette er et ok produkt eller bortkastede penger... Sitér dette innlegget Link to post
Otto R Svart 18.Juni.2010 Del på Facebook Svart 18.Juni.2010 Jeg kjøpte denne for et år siden fra Maritim, den var bare dårlig. Sendte den i retur da jeg mente den ikke var i orden.. Fikk den i retur , da de mente den var ok, står nå i kjeller og samler støv. kjøpte meg i stedet en skikkelig støvsuger på Elkjøp til ca samme pris, den virker Sitér dette innlegget Link to post
blueline Svart 18.Juni.2010 Del på Facebook Svart 18.Juni.2010 Vanlig støvsuger funker bra i båt. Kjøp ikke for billig. Var litt gnien selv og irriterer meg over dårlig sugeeffekt til tross for mange watt(lurewatt). Grovsugere som suger både vann og støv blir fort upraktiske i båt pga. størrelse og støy. Sitér dette innlegget Link to post
Jernbåten Svart 19.Juni.2010 Del på Facebook Svart 19.Juni.2010 Jeg bruker en liten Electrolux, fungerer meget bra. Hadde tidligere en liten 12 V, den har forsvunnet et eller annet sted, og er ikke savnet. Sitér dette innlegget Link to post
Bøljan Svart 19.Juni.2010 Del på Facebook Svart 19.Juni.2010 Jeg kjøpte også denne Wet & Dry støvsugeren for et par år siden, Suger utrolig dårlig. Jeg fjerna batteriet på den og kobla den direkte på 12V ! Det hjalp noe, men ikke nok til unngå at den havnet i avfallsdunken. Sitér dette innlegget Link to post
BårdK Svart 19.Juni.2010 Del på Facebook Svart 19.Juni.2010 Den er ikke så bra på støv, men suger vann helt greit. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 19.Juni.2010 Del på Facebook Svart 19.Juni.2010 jeg er enig med BårdK. Jeg har hatt min i flere år og som vannsuger fungerer den OK. Vi har en vanlig 2000w støvsuger ombord også. Sitér dette innlegget Link to post
Teza Svart 19.Juni.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Juni.2010 Flott, takker for tilbakemeldingene. Da tenker jeg ikke mer på den. Kjøpte en på biltema i dag til ca 150 kroner. Var like dårlig som jeg trodde den ville være, men måtte bare prøve den da den ikke har batteri men kobles direkte i sigarett tenneren. Sitér dette innlegget Link to post
mateco Svart 19.Juni.2010 Del på Facebook Svart 19.Juni.2010 Heisann! Når det gjelder hånd-støvsugere for 12VDC så har vi en B&D Dustbuster som vi er svært fornøyd med. Suger godt (14,3 ltr/sek) og kommer lett til i alle krinker og kroker. Desverre kan man ikke bruke den til å suge væske! Lang 5m ledning til sigarettenner uttak. M.a.o. ikke oppladbart batteri i denne. Bjørn Sitér dette innlegget Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !! Link to post
Bøljan Svart 19.Juni.2010 Del på Facebook Svart 19.Juni.2010 mateco: har du målt strømtrekket på den? Sitér dette innlegget Link to post
mateco Svart 19.Juni.2010 Del på Facebook Svart 19.Juni.2010 Nei, har ikke målt strømforbruk! Men her er spesifikasjonene på PAV1205 oppgitt fra B&D's side: 11W skulle gi et strømforbruk i underkant av 1A! Bjørn Sitér dette innlegget Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !! Link to post
Komodo Svart 19.Juni.2010 Del på Facebook Svart 19.Juni.2010 11W skulle gi et strømforbruk i underkant av 1A! Det kan ikke stemme. 11 watt er ikke nok til å drive en støvsuger. Jeg hadde en tilsvarende som jeg målte til 175W. Den gikk i stykker i fjor, så nå titter jeg etter en ny. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Bearded Beast Svart 19.Juni.2010 Del på Facebook Svart 19.Juni.2010 11 watt sug, ikkje motor. Ser ogte støvsugere står oppgitt slik. Drar f.eks 2200w og 350w sug Sitér dette innlegget Link to post
mateco Svart 19.Juni.2010 Del på Facebook Svart 19.Juni.2010 Vel.. la meg si det slik: Jeg forholder meg til produsentens oppgitte spesifikkasjoner samt egenerfaring med denne sugere. Og for meg så suger den så det holder og gjør jobben!! Bjørn Sitér dette innlegget Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !! Link to post
Komodo Svart 19.Juni.2010 Del på Facebook Svart 19.Juni.2010 Ok, men det er iallefall relevant i forhold til trådstarters spørsmål om strømtrekk. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
mateco Svart 19.Juni.2010 Del på Facebook Svart 19.Juni.2010 Innrømmer gjerne at den oppgitte effekten virker no spinkel. Kornes er kanskje inne på noe når han nevner "sugeeffekt" og "motoreffekt" Skal nedi skuta og klargjøre for St.hans aften i morgen. Om jeg husker det så skal jeg måle strømtrekk på sugeren! Kommer tilbake med måleresultat ! Bjørn Sitér dette innlegget Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !! Link to post
Medusa Svart 19.Juni.2010 Del på Facebook Svart 19.Juni.2010 Jeg likte Black&Decker'en...er herved bestillt. Takker for tipset, mateco!! Sitér dette innlegget Link to post
Murphy's law Svart 19.Juni.2010 Del på Facebook Svart 19.Juni.2010 Eg har laget en sikkelig 230V system. Fungere altid og vi kan bruker vanlig husholdmaskiner.....Kafe, Mikrobølg, støvsuger..... Fra 24V til 230V, 1700 Watt(bordstrøm er 24V). Vis eg trenger mer, Litte Honda på bensin og 3500 Watt. Sitér dette innlegget VHF, LRC, D5L/A Link to post
Nidelv 28 Søgne Svart 20.Juni.2010 Del på Facebook Svart 20.Juni.2010 Har byttet min Wet and dry 3 ganger, nå er det nok. Den er elendig. vanlig støvsuger blir nå brukt. Sitér dette innlegget Link to post
Teza Svart 20.Juni.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Juni.2010 Ok, men det er iallefall relevant i forhold til trådstarters spørsmål om strømtrekk. Um, vet jeg er glemsk, men kan ikke huske at jeg jeg har poengtert at strømforbruk var viktig. Kan dog hende jeg har formelert meg dårlig eller at noe har forsvunnet underveis Har 230A/t i batteribanken og må jeg støvsuge så mye at dette ikke holder, holder jeg meg heller hjemme Det som er viktigst er mulighet til å bruke den med kun 12 V tilgjengelig og suge evne. Medusa Hvis også du kunne poste en tilbakemelding etter du har fått prøvd denne, hadde jeg satt pris på det. Dersom du er like fornøyd bestiller jeg også! Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 20.Juni.2010 Del på Facebook Svart 20.Juni.2010 Um, vet jeg er glemsk, men kan ikke huske at jeg jeg har poengtert at strømforbruk var viktig. Kan dog hende jeg har formelert meg dårlig eller at noe har forsvunnet underveis Beklager, det var visst en annen som spurte om det med strømtrekk. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
mateco Svart 20.Juni.2010 Del på Facebook Svart 20.Juni.2010 ..... Kornes er kanskje inne på noe når han nevner "sugeeffekt" og "motoreffekt" Skal nedi skuta og klargjøre for St.hans aften i morgen. Om jeg husker det så skal jeg måle strømtrekk på sugeren! Kommer tilbake med måleresultat ! Bjørn Heisann! Da har jeg vært nedi skuta og sjekka B&D støvsugeren! Dere har selvfølgelig rett med hensyn til effekt og strømforbruk!!! Utenpå selve sugeren er strømtrekket angitt til 6,5A v/12VDC. Ved måling viser tangamperemeteret 7,15 A ved 13,8 VDC. Omregnet i motoreffekt: 98,7 W Så da skal den saken være avklart Bjørn Sitér dette innlegget Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !! Link to post
Bøljan Svart 20.Juni.2010 Del på Facebook Svart 20.Juni.2010 Takk for tilbakemelding Bjørn! Tror det blir en B&D her også Sitér dette innlegget Link to post
Medusa Svart 28.Juni.2010 Del på Facebook Svart 28.Juni.2010 Fikk Black&Decker'en i dag og har så vidt fått prøvd den. Sugekraften er god, det følger slange og flere munnstykker med, filteret ser funksjonabelt ut og det hele ligger i en hendig oppbevaringsveske. I forhold til pris så er jeg godt fornøyd. I tillegg far man alt av filter og andre deler hos lokale Black&Decker-forhandlere. Kan anbefale denne... Sitér dette innlegget Link to post
Capitaine Svart 28.Juni.2010 Del på Facebook Svart 28.Juni.2010 Fikk Black&Decker'en i dag og har så vidt fått prøvd den. Sugekraften er god... I forhold til pris så er jeg godt fornøyd. Du får være litt forsiktig med denne med tanke på edlere kroppsdeler... Unnskyld, jeg kunne bare ikke dy meg. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.