Jump to content

Hvem selger deler til ramme til sprayhood/kalesjer?


Sjøtunga

Recommended Posts

Jeg har en sprayhood på en aluminiumsramme som består av to rør som hver er bøyd i en U-form. De to delene er koblet sammen med glidere som justeres opp/ned på hver sin side av de to "beina" på den ene U-en, og den andre U-en er skrudd fast i disse to gliderne. Nå har ett av de to endestykkene på den siste U-en som fester til glideren knekt. Se bilde.

 

Noen som vet hvor jeg får tak i et nytt sånt endestykke?

 

sprayhoodramme.jpg

Redigert av Sjøtunga (see edit history)

Et fyselig, humsk, hyrlig, smakelig, forskamma og behøvla tyske

med fattelig mange bønhørlige lemper. Bruker kun kvemsord på BP!

Link to post
Share on other sites

Det høres ut som en grei plan. Et lite problem er at jeg ikke har tilgang til sveiseapparat, og ikke har jeg sveiset aluminium siden gassveisekurset i militæret for en mannsalder siden heller. Og selv da var det en litt traumatisk opplevelse å plutselig se et digert hull der arbeidsstykket var før :rolleyes:

 

Men jeg har en kompis som muligens kan gjøre det for meg...

Et fyselig, humsk, hyrlig, smakelig, forskamma og behøvla tyske

med fattelig mange bønhørlige lemper. Bruker kun kvemsord på BP!

Link to post
Share on other sites

  • 10 måneder senere...

Etter å ha brukt gaffatape som midlertidig reparasjon er det nå endelig fikset og ser sånn ut:

 

p1010426krympet.jpg

 

Brukte Laser 4707 Aluminium Repair System påført med hjelp av en vanlig liten butanbrenner og "forskaling" i form av en vanlig skrue med en vanlig underlagsskive på hver side av øret, og satt fast med en kontramutter i det gamle øret. Øret ble så bygd opp igjen mellom skivene og rundt skruen. Etterpå var det bare å skru ut skruen av de ferdig støpte gjengene.

 

Det er en bemerkelsesverdig høy overflatespenning i det stoffet der, så det rant ikke bort så lenge øret ble liggende vannrett (med skruen loddrett).

Et fyselig, humsk, hyrlig, smakelig, forskamma og behøvla tyske

med fattelig mange bønhørlige lemper. Bruker kun kvemsord på BP!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...