Sjøtunga Startet 19.Juni.2010 Del på Facebook Startet 19.Juni.2010 (redigert) Jeg har en sprayhood på en aluminiumsramme som består av to rør som hver er bøyd i en U-form. De to delene er koblet sammen med glidere som justeres opp/ned på hver sin side av de to "beina" på den ene U-en, og den andre U-en er skrudd fast i disse to gliderne. Nå har ett av de to endestykkene på den siste U-en som fester til glideren knekt. Se bilde. Noen som vet hvor jeg får tak i et nytt sånt endestykke? Redigert 19.Juni.2010 av Sjøtunga (see edit history) Sitér dette innlegget Et fyselig, humsk, hyrlig, smakelig, forskamma og behøvla tyske med fattelig mange bønhørlige lemper. Bruker kun kvemsord på BP! Link to post
MB Keila Svart 19.Juni.2010 Del på Facebook Svart 19.Juni.2010 Jeg ville bygget på med sveis, formet til med lamellskive og boret hull. Sitér dette innlegget Link to post
Sjøtunga Svart 19.Juni.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Juni.2010 Det høres ut som en grei plan. Et lite problem er at jeg ikke har tilgang til sveiseapparat, og ikke har jeg sveiset aluminium siden gassveisekurset i militæret for en mannsalder siden heller. Og selv da var det en litt traumatisk opplevelse å plutselig se et digert hull der arbeidsstykket var før Men jeg har en kompis som muligens kan gjøre det for meg... Sitér dette innlegget Et fyselig, humsk, hyrlig, smakelig, forskamma og behøvla tyske med fattelig mange bønhørlige lemper. Bruker kun kvemsord på BP! Link to post
MB Keila Svart 25.Juni.2010 Del på Facebook Svart 25.Juni.2010 Sjekk markedet. Kanskje du kan bruke denne? Sitér dette innlegget Link to post
Tjorven - Maxi 95 Svart 25.Juni.2010 Del på Facebook Svart 25.Juni.2010 http://www.maritim.no/pdf/hoved2010.pdf se side 73 Sitér dette innlegget Link to post
heim Svart 25.Juni.2010 Del på Facebook Svart 25.Juni.2010 Sjekk Hjertmans. De har noe kalesjeutstyr som kanskje gjør jobben. Blant andre noen endestykker som kan tres utenpå røret og festes med en settskrue. http://www.hjertmans.se/ Sitér dette innlegget Link to post
Sjøtunga Svart 14.Mai.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Mai.2011 Etter å ha brukt gaffatape som midlertidig reparasjon er det nå endelig fikset og ser sånn ut: Brukte Laser 4707 Aluminium Repair System påført med hjelp av en vanlig liten butanbrenner og "forskaling" i form av en vanlig skrue med en vanlig underlagsskive på hver side av øret, og satt fast med en kontramutter i det gamle øret. Øret ble så bygd opp igjen mellom skivene og rundt skruen. Etterpå var det bare å skru ut skruen av de ferdig støpte gjengene. Det er en bemerkelsesverdig høy overflatespenning i det stoffet der, så det rant ikke bort så lenge øret ble liggende vannrett (med skruen loddrett). Sitér dette innlegget Et fyselig, humsk, hyrlig, smakelig, forskamma og behøvla tyske med fattelig mange bønhørlige lemper. Bruker kun kvemsord på BP! Link to post
MB Keila Svart 20.Mai.2011 Del på Facebook Svart 20.Mai.2011 Får man kjøpt Laser 4707 her i landet? Det så ut som en grei sak for å lappe hull i en alu-båt. Sitér dette innlegget Link to post
Sjøtunga Svart 20.Mai.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Mai.2011 Jeg kjøpte det fra gasolin.no der de kaller det HTS-2000. Men det står Laser 4707 på sakene jeg fikk tilsendt... Sitér dette innlegget Et fyselig, humsk, hyrlig, smakelig, forskamma og behøvla tyske med fattelig mange bønhørlige lemper. Bruker kun kvemsord på BP! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.