Jump to content

Hvor montere utvendig ekkoloddsvinger på Scand Baltic

FinnC

Recommended Posts

Etter at jeg oppgraderte mitt navigasjonssystem med Laholms tidligere multiskjerm, monterte jeg den utvendige svingeren i bunnen under trappen i forkabinen. Her var også min innvendige svinger for det gamle ekkoloddet plassert og den fungerte fint. Dette fungerte også fint helt til farten oversteg 6-7 knop. Da fikk ekkoloddet problemer med visningen og som ble verre ettersom farten økte. :headbang: :headbang:

Har vurdert om en flytting til bakre del av båten vil løse problemet, men bak har jo skroget på min 85-modell en vanskelig skrogform mot kjølen om svingeren skal peke loddrett i sjøen. Dessuten er det lite høyde under dørken da svingeren krever ca 15cm. innvendig høyde.

Har andre Baltic eiere sett samme problemet med sine ekkolodd og hvor er den utvendige svingeren plassert på din båt?

Er i ferd med å bestille opptak av båten for å forsøke å flytte svingeren, men har håpt å slippe å gjøre for mange forsøk. Å lage hull er jo ingen problem, men å støpe igjen de gamle er jo jobben.

Jeg monterte en utvending svinger på en trekloss, som jeg igjen limte med Tech7 fast til skroget på akterspeilet under vannlija.

Trakk kabel opp gjennom badeplatformen, boret så hull inn i skroget rett under køya i aktercabinen (over vannlinja). Det fungerte helt utmerket de 2 sesongene jeg hadde båten.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...